Hemmafru/kock.

publicerat i Allmänt;
Jag har verkligen blivit en hemmafru nu. Ställer klockan på 8.30 varje morgon. Slänger på mig närmsta plagg när jag vaknar o stormar ut med pissnisse. Sedan torkar jag kiss o plockar oftast bajs också. O sedan är det frukostdagsför dom små. Då måste man sära på dom för att dom inte ska ta varandras mat eftersom JumJum äter sin laxmat o Sasha sin dietmat för tjockisar. Sen är det snabbt på med kopplen o ut igen o kissa. Men oftast hinner han kissa en skvätt inne medan jag letar strumpor.
Idag tog vi en skogspromenad så att det fick bli lite koppelträning o göra av med lite energi. Så nu ligger båda o sover så jag kan göra något annat. Herregud, dethär har blivit en hundblogg. Jag är som människor som nyss fått barn o som bara pratar om sin unge. Men det får ni ta ett tag eller sluta läsa. :P


Solen är tillbaka o även min energi. Längtar så till sommaren som vi mestadels kommer att spendera på balkongerna i solen när vi inte är ute på äventyr :) Mia har hittat skitsnygga tapeter, o det ska bli jättekul att se förvandlingen. Jag tycker redan om lägenheten o kommer trivas ännu bättre när den är fixad. Det kommer att bli så mysigt :)
Eftersom jag är hemmafru på riktigt nu, så måste jag ju även göra mig hemma i köket. Så jag har tagit på mig ansvaret att utfodra hela familjen idag. Önska mig lycka till.


Det är visst Shar pei i JumJum..

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av novalie:

Lycka till <3

2:a kommentar, skriven , av Beata:

Hahah, min blogg brukar tendera att bli en kattblogg. Det är hemskt. Jag ser det hända, men kan inte stoppa det. Jag vill inte ha någon jävla kattblogg!

3:e kommentar, skriven , av modern:

Blev det makaroner och ketchup....hahaha

Kommentera inlägget här :