Sen sist..

publicerat i Allmänt;
Så... vad har hänt det senaste? Lägenheten är färdigstädad o tömd o nycklarna är lämnade. Nu är allt där det ska vara :) Väldigt skönt o mycket billigare att bara ha en lägenhet ;)
I lördags var vi i västra frölunda på familjeträff för JumJum. Fem hundar o deras familjer i ett litet vardagsrum. Det va kaos, men det gick bra o alla kom överens, förutom mamma Bella som va en liten bitterfitta. Hon blev väl oroligt för att hennes barn skulle flytta hem igen ;)
Far körde oss dit o skulle sen ta en sväng till gbg centrum o shoppa loss undertiden som vi träffade hundfamiljen. När det blev dags att bege sig ringde pappa o sa att han skulle vara där han lämnat oss om en kvart. Så vi knallade ut o satte oss på en bänk på utsatt tid. Minuterna gick, men ingen Clintanliknande man syntes till. Sen ringer han tillslut, mäkta irriterad o säger att vi får ta en Taxi till frölunda torg, för det är bara dit han kommer. Lokalsinnet har tagit semester. Vi försöker förklara vägen så gott vi kan, o börjar gå mot torget som låg sisådär 15 mil bort. Efter ytterligare 30 minuter har han fortfarande inte hittat fram till oss o vi börjar bli oroliga för att vi får gå till Uddevalla.
Men hem kom vi efter mkt om o men...

Idag har jag agerat hemmafru. Tagit hand om lillkillen, städat, diskat o tvättat. Mia kom hem en sväng förut med ett par jättemysiga duntofflor o en Nikita tröja. Jag fryser ju konstant så jag kommer nog att bo i mina nya tofflor! Nu behöver jag bara en pyjamas, så ska jag nog överleva vintern i år också! Tack hjärtat! :)

Idag kommer även min lillasyster hem till mamma. Ska gå o titta på henne på onsdag tänkte jag. Undrar om hon ser ut som ett mögligt russin på riktigt också?

Imorgon är det tänkt att jag ska fika med bästaste Beckie när hon ändå har vägarna förbi civilisationen :) Det gäller att passa på :) Vi hoppas på fint väder för en utefika, men det kan man väl lägga ner direkt...

Just nu är jag halvdöd efter för lite sömn o ha varit igång hela dagen, så förhoppningsvis kan jag sova gott inatt. Ska snart göra mig iordning (rättare sagt fixa till mig så att jag inte skrämmer någon när jag går ut) o gå o möta Mia o Tobbe. Sedan återvänder vi hit för att titta på fotbollen. Jag ser med stor ångest fram mot dom två sista avsnitten av Xena senare ikväll. Vad ska vi lägga all vår tid på nu???





JumJum o lillasyster Tindra pussas lite :)


Brorsan Gimli



Tre av syskonen.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av rebecca:

duktigt Cim! det var ett mig ett glapp. hmm

det blir sol imorgon det sa doktorn... eller han sa iaf att det skulle bli 25 grader varmt, så kanske. Bra säger vi!

2:a kommentar, skriven , av modern:

Clintanliknande man!! haha tycker jag var en bra beskrivning

Kommentera inlägget här :