Fin jul :)

publicerat i Allmänt;

Då va julen över. Men det va den bästa jul jag haft på många många år :) På julaftonen va jag hemma hos mor med släkten på förmiddagen när Mia jobbade, sedan var det bara vi två o lilla vovven resten av dagen. Mycket mysigt o lugnt. På annandagen kom pappa in o bjöd oss på Kvarterskrogen. Jag hade feber o va snorförkyld, o det blev inte bättre av att vi kastade oss ut till Torp för att försöka hitta något att ha på oss på kvällen. Men jag svalde ner några alvedon med en öl när vi kom hem o toppade det med en liter nässpray, så det gick fint! På kvällen fick vi besök av Maria, Tove o Zeb. Väldigt trevligt! Pina Colada, Baileys coffe o x-antal julcider senare var min förkyldning bara ett minne blott ;)

Igår fick vi låna Maddes bil o åkte till överby. Det tog dock en evighet att gräva/putta fram den ur snön. Eftersom plogbilarna här i stan gör ett så fantastiskt jobb *host* så var det en gigantisk snövall runt den. Vi fick tidigare även gräva fram Tobbes bil, men en långhårig karl kom o hjälpte oss att putta. Sånt gillar vi, trevliga människor som hjälper till.

Jag är mkt nöjd med julen iaf. Mysigt o med många fina klappar! :D Nu ser jag fram imot nyår med Katarina o Linda i gbg!

 

 

 

.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av rebecca:

Det måste bero på att han var långhårig, De andra jävlarna kan man INTE lita på. nono. ;)

2:a kommentar, skriven , av Modern:

Hittar du någon mer långhårig =snäll karl i min ålder (gärna yngre förmånga) kan du alltid skicka hem honom till mej för jag har också snö.....

Önskar dej och Mia en jättebra nyår!!!

3:e kommentar, skriven , av Cim:

Ja Maggan, det ska jag absolut göra! Om jag så ska släpa karln i håret hem till dig ;)



Gott nytt år o en fin fortsättning till dig/er också! :D

Kommentera inlägget här :