Jag är en obstinat fjortis under renovering, o Mia kan allt hon med!

publicerat i Allmänt;
Helgen va fin, som alltid. I Fredags lyxade vi till det lite o gick o käkade på Kvarterskrogen. Herregud! Man får ju så sjukt mycket mat där per portion, så vi kunde ju ha ätit det dom andra gästerna tappade på golvet o ändå blivit mätta. Sen gick vi hem o mös i soffan framför teven o firade våra sex månader med ett glas vin o många pussar.
Lördagen blev det fortsatt flytt o vi, eller iaf jag med mina fjantarmar, bar tills det inte fanns någon kraft kvar. Ja, nästan iaf.. Djurlivet är ganska mäktigt såpass nära stan fick vi erfara, jag blev attackerad av en tvestjärt som va lika stor som Jumjum o Mia brottades med en spindel stor som en grizzlybjörn. Med livet i behåll begav vi oss sen till tureborg för att tjecka läget med mina husdjur, baggarna ni vet. Till vår stora glädje hittade vi många lik o få överlevande.
Så det var bara att börja städa bort liken. Skönt att kunna vara här igen utan den ständiga rädslan för att bli uppäten.

Jag erkänner att jag kan vara en obstinat fjortis ibland, men jag är dock under renovering. Jag har tänkt bygga om till en mogen kvinna o radera mina spår av daggmaskspye-personlighet. Men får jag dock lov att lite tyst tillägga, Mias inre fjortis  gjorde sig också påmind i helgen till bådas vår stora förvåning, o även killen som fick ölen (över sig) skulle jag tro.
Men det var en mycket lyckad utekväll!!

Vi väntar med spänning på att Jumjum ska komma hem :) Dagarna går läskigt sakta o vi börjar undra om vi kommer att känna igen honom när han väl kommer hem?
O så ska Sasha äntligen bli av med sin utväxt på onsdag. Förhoppningsvis repar hon sig snabbt o är pigg o kry när den lille skiten kommer hem.
Vi har beslutat att vi dock måste minska familjen lite, vi kommer inte ha tid till både en bebis o råttorna, så därför ska vi försöka hitta ett nytt bra hem åt dom. Är någon intresserad? Eller vet någon som är?
Hör av er isåfall. Ni får både bur o tillbehör med dom små.


Nu ska jag krypa in i sovrummet o hoppas på att somna fort så att jag snart får träffa min prinsessa igen.

Min underbara jag älskar dig så gränslöst. Du är mitt allt. Du är bortom kärlek.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mia:

Jag älskar dig! <3

2:a kommentar, skriven , av modern:

Jag älskar dej bara lite....haha. Kvarterskrogen var ett bra tips. Det var jättelängesedan jag var där.

Skönt att inkräktarna i din lägenhet har mött liemannen. Du fjortis får man vara ibland bara det inte blir för ofta.

Kommentera inlägget här :