JumJum

publicerat i Allmänt;
Det är med smärta i hjärtat som vi har kommit fram till att det bästa blir att JumJum får lämna oss. Han är en krävande, men underbar hund, men problemet är att han inte kommer kunna få all den tid han behöver sen när jag börjar plugga. Att lämna honom ensam 8 timmar om dagen för att bara komma hem på raster o så för att rasta honom, det är inte snällt.  Så nu gör vi det vi måste göra. Även om jag är vansinnigt trött på honom ibland o önskar att han bara går upp i rök, så är det ju ingenting jag menar. Jag kommer att sakna honom extremt mycket, o det kommer kännas jättekonstigt att gå här hela dagarna helt ensam... Ingen liten skrott som piper o springer efter mig, som ligger o gnäller preciiis utanför toadörren nar jag duschar...
Nej, det är inte alls roligt, men han kommer att få det bättre.
Vi har kommit i kontakt med en förtidspensionerad kvinna som inte bor så långt bort från oss. Hon ska komma imorgon kväll o träffa JumJum. Hon låter verkligen perfekt, vi får komma o träffa honom när vi vill, o hon har varken små barn eller andra djur.

Kommentera inlägget här :