För mkt TV... igen...

publicerat i Allmänt;

Hade lite småskumma drömmar inatt. Drömde att Sasha började tugga på min hals o ryta som ett lejon. Jag skällde på henne o då förvandlades hon till Drusilla (favoriten från Buffy) o sa att hon är trött på att äta hundmat nu. Det hade hon ju faktiskt gjort i 10 år. Sen gick jag för att möta Mia efter jobbet o när vi kom hem var det vampparty i lägenheten. Har jag sett för mkt på TV nu igen?





Än så länge är jag segstartad idag. Bara varit ute med JumJum o ätit ett tråkigt knäckebröd. Vi har ju inte direkt något överflöd med mat hemma nu. Blir lätt så utan pengar. Men min käre far satte in några hundra på mitt konto så att vi ska överleva helgen också. Mycket snällt! Så jag ska handla lite sen. Ska få skjuts av mor, så slipper jag släpa skiten i snön/regnet.

På måndag börjar ett mitt gå-ner-i-vikt-projekt. Ja, jag vet jag veeet, jag har skrivit det tusen ggr, men det har runnit ut i sanden, jag har inte varit tillräkligt motiverad osv. Men nu är jag riktigt taggad! Kommer att bli kul :) Jag har ju tiden för att träna o röra på mig på min sida nu innan jag börjar plugga. Det får bli löpning, powerwalk o styrketräning o så hundpromenader såklart. Ska ha - 5kg som första mål. O sedan fortsätta därefter. Skulle ju vilja gå ner minst 10kg, men man måste ha realistiska mål. Nu känns det lättare att inte gå o småäta eftersom det mesta röksuget har släppt igen. Rökte i förrgår, visserligen bara ett bloss, me det räckte för att jag skulle känna att det smakade askfat. Så nu vet jag det. (igen) O det va det jag ville uppnå med detdär blosset. Så nu ska det nog hålla sig borta en tid framöver.


ca 2 år sedan.
Ska fixa tillbaka dendär
platta magen igen ;)

Nej, nu ska jag skriva inköpslista o gå på hunpromenad i det blöta.
Hej!


Kommentera inlägget här :