Pigg

publicerat i Allmänt;
Stackars min lilla vovva :( Blev ju en tur ut till landet för att hälsa på. Benet hängde o dinglade likadant, men hon va lika glad som vanligt. Det gör det hela lite jobbigare... Hade hon varit slö o trött o inte haft någon livsglädje så hade beslutet kunnat fattats mycket lättare. Ja,ja, inte mycket att göra åt. Det är väldigt skönt att ha Ozzy o lägga mitt hundfokus på nu när jag inte kan lägga det på Sasha. Det blir inte lika tomt. Nu ligger pälsbollen på rygg brevid mig o snarkar. Ser ut som en korsning mellan en björn o en väldigt hårig fladdermus...
Hjärtat är sjuker, så jag har nattat henne men är inte det minsta trött själv. Så det blir nog massa musik o en hundpromenix för mig. Mormor o morfar tyckte iaf att hon var en "jättemysig tjej". Mormor fick "bra vibbar" sa hon :) Givetvis låter jag inte min familj bestämma vem jag är ihop med, men det är så mycket enklare o roligare när dom tycker om varandra.

Imorgon blir det storstädning inför visningen av lägenheten o även städning av min lägenhet när Gro är iväg på uppdrag. Jag räknar givetvis med att Ozzy hjälper mig.

Hur förvirrade är gammla människor igentligen? ca 50% av Gros grannar har under dagen kommit fram o pratat med mig i tron att jag är hon. Nog för att dom då är gammla, men vid vilken ålder börjar hjärnan att stäng ner sina funktioner? Det är ju inte så att vi är direkt lika (till utseendet då :P ).

Jag som har skrutit, skrytit (? Vad heter det?) om att jag fått så bra dygnsrytm. Nu sitter jag här pigg som en lärka o känner mig läskigt kreativ. Jag borde lägga mig ner tills det går över, det brukar fungera :P

Nej, nu ska jag väcka odjuret för en tur. Ozzy då alltså... ;)








Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av novalie:

kramar om

Jag tror du äntligen har hittat dej en fin tjej

Kommentera inlägget här :