Dan före dan!

publicerat i Allmänt;

Jösses vad snabbt det har gått. Nu är det alltså bara en dag kvar tills julafton.
Och jag har, tro det eller ej, riktigt mycket julkänsla och det är riktigt mysigt :)

Igår gjorde vi knäck och pyntade pepparkakor. Min begåvning gällande pepparkakspyntet kan nog förbättras till kommande år, men det var mysigt iaf :)
Vi struntade i granen eftersom vi knappt kommer att vara hemma, och lägger dom slantarna på vårat gemensamma sparkonto istället.
Vi har kommit överens om att inte ge varandra julklappar, födelsedagspresenter osv. och istället sätta in pengar där och spara till en resa.

Idag blir det "lilla julafton" hos mamma och Bolko, med svensk julmat eftersom det inte lär bli något av den varan annars. Jag har bara ätit en bit knäck till frukost för att kunna frossa riktigt ordentligt senare ;)
Jul innebär frosseri i fam. Miltén. Ska försöka att inte skrämma slag på stackars Gro, som för övrigt lär få rulla mig hem ikväll.
Är lite orolig för klänningen jag ska ha på mig, den är väldans tight och det går väl an när maggen är tom, men efter en hel kväll med mat blir det kanske värre, hehe. Jaja, jag får väl låna ett par brallor av Bolko i värsta fall ;)

Lillkillen pyntade denna fina pepparkaka :) Tur att någon i familjen har lite talang vad gäller sånt här ;)



God jul på er alla läsare!




.



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Emelie:

God Jul!!

2:a kommentar, skriven , av Modern:

Snygga peppisar...Om klänningen blir trång kan du ju dra upp den under armhålorna...

3:e kommentar, skriven , av Kip:

Frosseriet är ju välsignelsen och förbannelsen med jul (never mind the birth of Christ, liksom), jag älskar det och hatar det, haha. Kläder blir i alla fall rymligare då man haft på sig dem ett tag, hehe. ;)



Måste köpa något gott att blanda ut vattnet med, det verkar vara något som de flesta är överens om. Majoriteten segrar, jag är väl en sann svensk. Nu är jag dessutom i Östersund, där de har parasiter i vattnet. Det går inte att dricka förrän man kokat det, och jag kan säga att kokat vatten är vidrigt. Usch.



God jul och gott nytt år! :)

Kommentera inlägget här :