Jan. 27, 2010

publicerat i Allmänt;
Kommer in i perioder när jag läser väldigt mycket. Just nu läser jag denhär:


Den handlar om en kvinna som har diagnosen Bipolär typ2. (samma diagnos som jag själv fick för många herrans år sen men mer om det senare). Jag tycker absolut att det är en läsvärd bok! Så ut o köp den!

Min egen diagnonsens är nog just det. Jag tror inte att jag har denhär sjukdomen eftersom jag klarar att leva ett vanligt liv utan mediciner. Något som jag inte tror hade gått om jag verkligen var sjuk. Jag åt 23 tabletter om dagen i många år, när jag bestämde mig för att sluta med dom gjorde jag det "på egen risk" eftersom läkarna avrådde mig från att göra det. Men det gick hur bra som helst. Det enda medicinerna gjort för mig var att leda mig in i ett riktigt missbruk. O hur frisk är man som missbrukare? Men jag tog mig igenom det men hade självklart några återfall. Det sista så allvarligt att mitt hjärta stannade. Det blev ett wakeup call för mig.
Så jag tror starkt på att vissa saker är menade att hända, o det gör dig i slutänden gott. :)




.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Modern:

Jag beundrar dej Cim. Det är alldeles för många som aldrig tar sej ur sina missbruk. Du har verkligen jobbat bra för det förstår jag att det är inte lätt att sluta vilken typ av missbruk det än är.

2:a kommentar, skriven , av mikaela:

du är duktig!

3:e kommentar, skriven , av L:

Vad duktig du är!! Läkare är tyvärr väldigt duktiga på att skriva ut en massa tabletter istället för att gå på djupet med det verkliga problemet7problemen. Hoppas att det fortsätter gå så bra för dig!!

Kommentera inlägget här :