Sådär...

publicerat i Allmänt;
Sådär, då har man hämtat nycklarna till lägenheten! Men även denna gång var städningen under all kritik. Tråkigt att människor är så respektlösa att dom inte kan ta bort sin skit efter sig. Men jag gjorde en deal, jag städar själv o får tapeter upsatta gratis i vardagsrummet.
Ska försöka att tjata mig till att även få det i matrummet. Min övertalningsförmåga brukar överraska även mig själv ibland.
Så imorgon blir det städning o en tur till förrådet i Trollhättan för att flytta första lasset. Har hyrt lastbil tills på fredag, så då flyttar jag allting stort som säng o andra stora möbler. Så fredag blir första natten där :) Ska bli väldigt skönt! Får lite panik av att inte få vara själv. Men några dagar ska jag allt stå ut :)

Usch. Kom på mig själv med att stå o skratta för mig själv. Inte av glädje utan av skadeglädje. Det är inte ett drag hos mig själv som jag tycker om, men det är nog något alla känner ibland.
Annars väljer jag att se det hela som att Karman har gjort sitt. Karma is a bitch! :P

Ska även börja samtalsterapi igen på torsdag. Det ska bli lite spännande faktiskt. Tror att terapi är bra för alla, oavsett vad man har för problem. O även om jag mår bättre än jag gjort någon gång nu, så är det skönt att ventilera sina tankar med någon som inte känner mig. Det är även ett bra sätt att lära sig mer om sig själv.

Har haft huvudvärk sen jag vaknade i morse. Helt säkert det här pissiga vädret som gör det. Kom på här förut att jag faktiskt inte har haft migrän på över ett halvår! Ta i trä!!

Nej, nu blir det något att äta. Har bara hunnit med att äta naturgodis idag. Väldigt gott, men kanske inte så supernyttigt.




.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Modern:

Ja det med samtalsterapi tror jag alla kan ha nytta av.

2:a kommentar, skriven , av Johanna:

Det där med städningen förvånas jag alltid också över. Själv städar man sig gul och blå men man får aldrig tillbaks det liksom..

Och terapi anser jag vara guld värt och det tror jag nog att alla skulle må bra av!

Kommentera inlägget här :