Maj 15, 2010

publicerat i Allmänt;
Jag har sagt det förr o jag säger det igen; Gro är rena hälsokuren för mig ;)
Idag efter att ha spanat in hur det går med lyan (väldigt bra) gör hon en plötslig sväng o parkerar utanför gymmet. Jag börjar ana oråd...
Plötsligt står jag med en provapå-lapp för dom kommande två veckorna i handen. Försöker min käresta på ett lite fint sätt säga till mig att kärlekshandtagen börjar ta för stor plats i sängen? ;)
Så nu har man tränat på gym för första gången på år o dar.
När vi står där o trampar som bäst på löpbandet kommer min födelsedag på tal o min bättre hälft blir lite orolig över sin brist på cash o presentinköp till mig. Jag säger då, utan att tänka på att vi inte är hemma i vardagsrummet att hon gärna kan ge mig presenten i natura istället. Det va tur att jag var redan var röd i ansiktet av kraftansträngningen från löpbandet. Jag försöker gång på gång lära mig att tänka efter innan jag öppnar munnen, men det tycks aldrig fungera...

Annars är det lugnt som vanligt. Livet med denna kvinna är lugnt o fridfullt (för det mesta). Det händer ju självklart att den fridfulla vardagen störs av spindlar i kylen, kraxande skator eller hundar som spyr strumpor, men det är inget vi inte klarar av tillsammans.

 





Som den poet jag faktiskt är i djupet av mitt hjärta, tänkte jag bjuda på några rader:



Jag talade ett språk jag inte förstod
jag längtade efter något som inte fanns
jag vaknade till en gårdag med minnen jag ville glömma


Nu förstår jag alla ord
nu vet jag vad jag längtat efter
nu vaknar jag till en ny dag som jag vill minnas
för jag vill minnas allt med dig.


Jag älskar dig
idag, imorgon o igår.










;)












.


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av novalie:

<3<3<3

2:a kommentar, skriven , av Modern:

Oh jag blir rörd, jättefint skrivet...

3:e kommentar, skriven , av argsinta my:

vackert!

Kommentera inlägget här :