Nov. 28, 2010

publicerat i Allmänt;
Jösses. Isbörnarna knatar förbi hand i hand med pingvinerna utanför fönstret och jag är för en gångs skull glad att jag är för lat för att orka raka benen. All extra vinterpäls välkomnas varmt just nu.

Nyss hemkommen efter middag hos mamma och Bolko. "Jamen jag lyxar väl till det och tar en taxi hem" tänkte jag. Trodde jag ja... Det var bara att börja pulsa. Ingen taxi som var ute o körde idag inte.
En sak jag inte förstår är hur det kan bli "snökaos" varje år?
Vi bor ju som bekant i ett land där det om vintrarna brukar falla såntdär vitt, kallt, läskigt som lägger sig i drivor på backen, så det borde väl inte komma som en shock var eviga år?
Framförhållning? Maybe?


Jag tänker ägna resten av kvällen åt att äta Jelly Beans och slappa i soffan.









.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Modern:

Ha en bra kväll.

Kommentera inlägget här :