Min hyllning till vintern.

publicerat i Allmänt;
Jaha ja... Då har den kommit i år igen, den förbannade snön, så för mig är vintern här. Inte nog med att man måste bylsa på sig kläder till oigenkännlighet, man rör sig också som en höggravid flodhäst som skitit ner sig i sin tappra försök att inte halka på skiten.
Nåväl om snön kommit o legat sådär vackert och vitt överallt som den gör på alla vackra vykort och bilder, men det blir bara ett jävla grågeggigt slask tre sekunder efter att det träffat marken.
Jag insåg för länge sedan att jag är född på fel sida jordklotet. Jag har också många gånger övervägt att följa björnarnas exempel och gå i ide. Jag har nog inte helt släppt den idén än...

Jodå, vintern kan vara mysig också. Tända ljus, varm choklad, sitta o mysa under ett berg av filtar med sin älskling... Men allvarligt, så jävla lång behöver den väl ändå inte vara?? Tre veckor hade räckt mer än väl.
Well, det är ju inte mycket jag kan göra åt saken, så jag får väl glatt bita ihop.






.






Kommentera inlägget här :