Lite dravel på kvällskvisten :)

publicerat i Allmänt;

Det har varit ganska tufft ett tag, men så ter sig ju livet ibland. Nu är dock inte livet tufft precis hela tiden.
Då kan man tackla det på ett helt annat sätt. Och nu behöver jag inte tackla det ensam. Vi stöttar båda varandra. Så som jag antar att det ska vara i ett förhållande?
Aldrig haft något sådant förut.
Med denna underbara kvinna känner jag mig som en egen individ, samtidigt som vi, jag, hon, lillkillen o fuldjuret är den familj jag alltid saknat och sökt, men kanske inte vetat det.


Jag funderar på att starta en "anonym" blogg paralellt vid sidan av denna då mina läsare ökar stadigt o jag känner att jag kanske inte kan vara så öppen som jag vill.

Själva idén med bloggen från början var i ett slags terapisyfte, lätta mitt hjärta för mina nära o kära. Nu ligger jag på ca 100 läsare per dag o främmande personer har vid ett flertal tillfällen kommit fram till mig på krogen o liknande för att berätta att de följer min blogg. Ofta människor som är bra mkt yngre än jag. Detta gör att jag känner ett visst ansvar i vad jag skriver o hur jag uttrycker mina åsikter, men jag vill kunna uttrycka mig helt fritt utan tanke på följder. Jag tycker då att detta är roligt och känner mig ganska hedrad att främmande människor är intresserade av mina tankar o åsikter.



Jag kommer nog alltid att ha sviter av min uppväxt, jag kommer aldrig att få ett normalt förhållande till min kropp och mat. Jag kommer alltid tro att människor ska lämna mig. Det sitter i min ryggmärg.
Jag kommer för alltid att bära med mig mina ärr, både dom på min kropp o dom i min själ.
Men ärr bleknar så småning om, både de fysiska och de psykiska. Det tar tid, men med tiden kommer de att glömmas bort.

Jag har svårt med tillit, både till mig själv och andra människor, men jag tror att jag börjar tackla det bra. Jag har få människor jag litar på till hundra procent. Ett fåtal vänner. Gro, som jag vet säkert att jag kommer att göra besviken någon gång, o säkert hon med mig, men så är det i alla förhållanden. Men skillnaden är att vi är ärliga mot varandra.
Det är något nytt för mig.
Ärlighet har jag alldrig upplevt som något naturligt i ett förhållande, inte fullt ut.. Varken i min familj, eller i mina egna förhållanden i min uppväxt. Men nu kan jag vara totalt ärlig och ta konsekvenserna för min ärlighet utan bekymmer. Det leder oss bara framåt.

Att få vara sig själv o bli accepterad för det är något av det viktigaste i mitt liv.



Dock har jag tidigare blivit styrd i vad jag ska tycka, tänka o hur jag ska uttrycka mig. Nu behöver jag inte oroa mig för det från något håll. Man måste inte alltid ha samma åsikter, hur mycket man än älskar varandra. Olikheterna hos människor gör bara livet mer intressant.

Ska modella imorgon och det ska bli roligt, även om jag känner mig ganska sunkig o småfet.
Tja, jag väger ju dock 11 kg mindre än för ett år sen o jag mår definitivt bättre, vilket även brukar synas, så det ska nog bli bra :)
Vet iaf att jag ska posera i hudfärgat linne o trosor, täckt med kedjor på två olika platser :) Blir nog bra det här :) Hoppas jag får tillgång till slutresultatet, då publiceras det givetvis här :)

Vi (Gro) hyrde tre filmer idag varav två var spanska o kritikerrosade. Dvs extremt konstiga o kassa.
Nästa gång väljer nog jag ;)

Här om dagen när vi var ute på dagliga turen, denhär gången Vindsvalan runt skiriker plötsligt Gro till värre än en stucken gris, och jag har nog aldrig sett någon hoppa så högt i hela mitt liv!
Skälet till detta var en stackar kopparsnok som irrat sig ut i lerstigen där vi kom klampandes.
Men både snok o Groda klarade sig helskinnade, om än något shockade.



Flytten fortsätter i sakta mak. Även min stationära dator har fått ett nytt hem på lillkillens skrivbord.
Nästa projekt blir att flytta teven. Nu hör vi båda till den där lilla skaran människor som inte skaffat platt-tv (eller flat-tv som Gro säger) så detta otympliga, svintunga åbäke blir inte alls kul att förflytta :/









Nej, nu blir det en kvällsmacka o sen ska jag krypa ner bredvid min kärlek
ÄLSKAR DIG! :)







.



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Modern:

Ha en bra dag.

Kommentera inlägget här :