Jan. 24, 2011

publicerat i Allmänt;
Jösses. Vilken idiot jag är.
När det liksom "hits you in the face" blir det nästan pinsamt uppenbart.
Men någon gång lär jag mig väl. Förmodligen.
.
.
Jag, Johanna O Therese satt kvar läääänge efter skolan slutat idag o ja, tro det eller ej, pluggade! Började nya kursen Psykologi A idag som ska läsas på bara två veckor. Det gäller att inte vara borta och hålla koll på läget med andra ord.
Ny lärare i kursen. Hon verkar helt okej, bortsett från hennes smak vad det gäller män. Rest my case there...
Men jag dömer ingen! ;)
.
.
Just nu ser jag fram emot morgondagen, fredagen och dagen då jag har nycklarna till mitt hem i min hand. Är såklart glad att jag är välkommen hos mamma o Bolko, men att ha någonting som känns som "hemma" är viktigt för mig. Jag började precis få den känslan på mitt sista ställe, då är det dags att packa sitt pick o pack o dra igen.
Det är mitt liv i ett nötskal. Kappsäckslivet, jag har levt det sen jag var 13, men bara önskat att hitta hem.
Jag kommer att få mitt hem o den kärlek jag alltid sökt och velat ge, någon gång. Det tar bara längre tid för mig, jag inser det nu.
.
.
.
.
.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Emelie:

Hoppas verkligen att du kommer trivas i ditt nya hem! Att känna sig hemma är minst sagt en viktig känsla! kram!

Kommentera inlägget här :