Lite dravel, as usual ;)

publicerat i Allmänt;

Idag har jag faktiskt lyckats att motionera bort den där jobbiga rastlösheten
(som vi nu kommit fram till förmodligen beror på någon, eller flertalet bokstavskombinationer jag borde ha på ett papper någonstans men ännu inte har).
Men då har jag också promenerat större delen av dagen.
Ska man verkligen behöva vara igång 98% av den vakna tiden för att kunna relaxa resterande tid?
Nej, men jag och min käresta låg faktiskt bredvid varandra och läste i var sin bok ett slag. Det är inte ofta jag är fokuserad nog att läsa, men väldigt avslappnande och givande när det går!

Just nu är det denna lilla kompakta pappersbit inlindat med hårda ord som fångat mitt intresse:



Mycket obeghagligt, vidrigt och rent ut sagt äckligt. Men den tar upp ett ämne som tyvärr inte bara är fiction. Och det är nog det som gör den så fruktansvärd.
Läsvärd enligt mig!


Är så himlans sugen på att åka utomrikes... Det spelar inte så stor vart, men jag vill ha värme, strand, bad, den där speciella lukten av främmande destination när man kliver av planet.
Och känslan av att tiden står stilla. Att man sätter livet där hemma på paus för en tid. Jag lever verkligen i nuet utumlands, något jag har väldigt svårt för här hemma.
Och självklart vill jag ha mitt hjärta med mig, all the way ♥
Jag i Valldemosa för ett par år sedan efter vi besökt klostret, där Frédéric Chopin levat och komposinerat 1838.
Och även det museum som är tillägnat Chopin.
Tyvärr fick man inte fotografera där inne, men det var en mycket häftig upplevelse!

Well, nu dravlar jag bara o är på tok för trött ;)
Sov gött! I know I will!! :D



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Vad brun du var baby ;)!!

Kommentera inlägget här :