Sept. 15, 2011

publicerat i Allmänt;

Ja, att beskriva dessa två veckor och allt vi upplevt skulle ta ungefär lika lång tid.
Men jag tänkte dela med mig av höjdpunkterna :)
I det stora hela har det varit underbart, actionfyllt och härligt!




Ska man ta ett par minus med resan (dessa var dock ganska få) så får det bli dessa mycket enträgna turkiska karlar som svärmat runt oss konstant dom senaste fjorton dagarna.

Vårt besök på en turkisk polisstation mitt i ingenstans (dvs vischan) en hel dag (där ingen talar engelska o vår turkiska är något ringrostig), diteskorterade i polisbil låg väl inte heller högt på listan.
När vi sedan blev eskorterade in i ett litet rum där fem polismän satt och vaktade oss utan att släppa oss med blicken, var iaf inte jag stor på jorden! (men dom bjöd på äppelté...)
Men efter mycket om o men och en hel del böter kom vi ju där ifrån tillslut ;)
Och vi lärde oss ju även något på kuppen!

Utöver detta missöde har allt varit fabulöst :)

Jetskituren var något av det roligaste jag gjort, trots att jag klängde mig fast som en spastisk koala bakom stackars Gro som fick kämpa för kung o fosterland för att vi inte skulle drutta av.
Självklart var det ju gasen i bott från början till slut! :D



Självklart
var vi ju även tvugna att prova på mer vattensporter, som Rafting!!
Vår raftingguide bestämde sig efter en mindre krock med ett äldre par i en kanot för att kasta mig i vattnet, för att visa att det inte var någon fara... Jag simmade som en blå för att hinna ikapp båten. men upp kom jag ju, efter mycket om o men. o det var minsann en upplevelse utöver det vanliga!! :D





"Forsen vi åkte i"


Har man tagit sig till Turkiet är ju Turkiskt bad ett måste!!
Mycket skönt!! :D


Och så blev det ju madrassbad i havet såklart :P


Ja, men det var även lite skönt att komma hem med. 
Imorgon ska jag ringa och söka ytterligare ett jobb. Lite rädd att avlägsnandet av likmaskar kan ingå i arbetsuppgifterna, men cash is cash. 

:)








 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Modern:

låter som en bra tur!!! fina bilder också

Kommentera inlägget här :