Jan. 2, 2012

publicerat i Allmänt;
Då säger jag med glädje tack o adjö till 2011 och ser med spänning fram emot 2012.
"Detta kommer att bli ett bra år" läser man i alla bloggar och fb- uppdateringar som om året skulle skita sig totalt om man glömde skriva ut dessa magiska ord någon stans där allmänheten kunde se.
Och ja, det blir nog bra.
2011 slutade bra, så vi får väl hålla tummar, tår och annat för att 2012 fortsätter i samma anda :)

Och nej inga nedrans löften uttalades av mig (som jag tidigar nämnt) innan tolvslaget.
En mycket smart o vacker (ja, kombinationen förekommer faktiskt! ;) ) kvinna sa till mig att hon skulle ha som nyårslöfte att uppskatta vardagen lite mer. Det kanske är någonting jag borde försöka med också.
Har lätt för att glömma bort och uppskatta det fina i vardagen. Man hastar bara förbi.
Eftersom jag inte hade tid att vara bakis igår så tänker jag vara det idag istället och spendera dagen i soffan med gott samvete.


 

;)

 

 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Modern:

Ja man borde uppskatta mer det vardagliga, lilla som ändå kan vara så fint

Kommentera inlägget här :