And I will be someone I admire

publicerat i Allmänt;
Jag är less o nere och har ingen lust att göra annat än att ligga i sängen o lyssna på musik. Ingen ork till annat heller för den delen... Fick reda på av läkaren att jag har svår B12-brist, samt några andra basic vitaminer, vilket kan bidra till att jag är så trött som jag är. Så nästa vecka börjar jag med den första av femton injektioner med bla. vitamin B12 för att det har bättre o snabbare effekt än tabletter. Tur att man kommit över sprutfobin genom åren iaf... Tröttheten och det att jag är så trött även på mig själv gör att jag mest isolerar mig just nu, även om jag vet att det är precis motsattsen till vad jag borde. Men jag känner inte att jag har något att tillföra någon just nu och är bara ällmänt miserabel och tråkig att ha att göra med. Jag känner mig förbannat värdelös just nu helt enkelt, so bare with me please..
 
In my mind
In a future five years from now
I'm a hundred and twenty pounds
And I never get hungover

Because I
Will be the  picture of discipline
Never minding what state I'm in
And I will be  someone I admire

And it's funny how I imagined
That I would be that  person now
But it does not seem to have happened
Maybe I've just forgotten  how
To see
That I'm not exactly the person that I thought I'd be.

And in my mind
In the far-away here-and-now
I've become in-control  somehow
And I never lose my wallet

Because I
Will be the  picture of discipline
Never fucking-up anything
And I'll be a good  defensive driver

And  in my mind
When I'm old I am beautiful,
Planting tulips and vegetables
Which I will mindfully watch over

Not like me now
I'm so busy with  everything
That I don't look at anything
But I'm sure I'll look when  I am older

And in my  mind
I imagine so many things
Things that aren't really happening
And  when they put me in the ground

I'll start pounding the lid,
Saying, "I  haven't finished yet,
I still have a tattoo to get,
It says, 'I'm living  in the moment'".

And it's funny how I imagined
That I could win this  win-less fight
Maybe it isn't all that funny
That I've been fighting all  my life
But maybe I have to think it's funny
If I want to live before I  die
And maybe it's funniest of all
To think I'll die  before I actually
See
That I am exactly the person that I want to be.

Fuck yes.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nova:

b12 brist kan göra att man känner sig väldigt nere och trött =( måste verkligen vart brist på den eftersom du får sprutor =( hoppas du snart mår bättre <3
vill så gärna träffa dej nån dag saknar dej galet mycket ska du veta ..

love u <3

2:a kommentar, skriven , av behiye:

kolla in min sminkvideo! :) http://youtu.be/POElAX_j3I0

3:e kommentar, skriven , av Eriiza:

Haha, tack så mycket! ;D Hellre att det finns så mycket bra, än att
min blogg får andra att ta livet av sig. =P
Din nya design är också väldigt snygg!

Svar: Haha, precis! ;) Detta är en design jag "tagit" från blogg.se men vill gärna ha en mer personlig... Du håller på med sånt va? För jag är lika teknisk som en gurka ;)
Citasha

4:e kommentar, skriven , av Eriiza:

Haha, ja, jag har gjort min egen design alla gånger. =)
Men jag har inte Photoshop och allt sådant, förstår det inte. ;D

Svar: Haha, photoshop är o förblir en gåta för mig också. Finns så många andra fotoprogram som är betydligt enklare som ger lika bra resultat. Men jag ska väl ta mig i kragen o försöka läsa mig till att fixa en "egen" design, men jag är ungefär lika teknisk som en gurka ;)
Citasha

5:e kommentar, skriven , av Eriiza:

Men underlätta för dig, ta en gratis design härifrån;
http://www.bloggdesign.nu/?p=blogdesign&show=free
Och sedan ändra en hel del, så att den blir mer din! =)

6:e kommentar, skriven , av Eriiza:

Fast den här sidan kan vara bättre. =)
http://www.blogghjalp.se/blogg-mallar

Svar: Åh, tack för tipsen! Ska jag kolla in :)
Citasha

7:e kommentar, skriven , av Eriiza:

Jo, vissa sådana tabletter mot myrkrypningar har jag testat, men
de har konstigt nog bara gjort krypningarna värre... =O

Svar: Ja, tyvärr kan det göra det tydligen... Hoppas att du kan hitta på ett sätt att bli av med det eller att det bara är tillfälligt, för det kan verkligen göra en helt tokig!
Citasha

8:e kommentar, skriven , av Maggan:

KRam

Svar: Kram på dig med!! Hoppas att vi kan ses ngn gång snart, du, jag, mamma o Beckie!! Var hur länge sen som helst nu!
Citasha

9:e kommentar, skriven , av Eriiza:

Oh ja, därför blir det så jobbigt på kvällarna att välja att ta
tabletten eller ej..
Som du kan läsa i mitt senaste inlägg blev det inte mycket bättre idag..

Svar: Hade samma dilemma igår... Eftersom jag varit vaken nästan två dygn så behövde jag verkligen sova, så jag tog Propavanen men ångrade mig när myrorna började ränna i benen o jag fick gå runt i lägenheten en timma innan det lugnade sig såpass att jag tillslut kunde lägga mig. Har du mkt problem med sömnen?
Citasha

10:e kommentar, skriven , av Eriiza:

Ja, i perioder är det värre och ibland bättre. Men oftast dåligt..
Svårt att veta när en period är nära..
Hur ofta har du svårt med sömnen?
Kan du förresten svara till min blogg och inte
mail, har inte så bra koll på min mail. ;D

Kommentera inlägget här :