Utmattad.

publicerat i Allmänt;
 
Jag är grinig och sur och uppgiven.
Och utmattad.
Främsta anledningen är att jag har slut på mina mediciner sen ett tag tillbaka men inte får in något nytt recept och det retar mig så kopiöst att någonting så simpelt för någon annan ska behöva göra livet så svårt för mig, helt i onödan. Kommer det fortsätta vara såhär varje gång tänker jag helt enkelt sluta att ta dom, det är inte värt dippen då man inte har några och det är ju samma problem varje gång.
Tur att jag har världens sötaste sköterska iaf som gör sitt yttersta för att fixa det och är det inte fixat imorgon får jag gå till henne och hämta istället.
Det retar mig att mitt liv ska styras så av ett litet piller. I så många år styrdes mitt liv av drogerna, just nu känns detta som samma visa igen.
 
Ikväll blir det iaf thaikäk och öl och jag ska försöka att lägga min griniga sida någon annan stans och vara ett gott sällskap, som jag vet att jag kan vara.
Jag har verkligen inte gjort någonting de senaste dagarna, knappt orkat ta mig ur sängen och där händer inte så mycket som är värt att skriva om.
 Det är för energitömmande och jobbigt att vara vaken, så jag kniper ihop ögonen o kryper så långt ner under täcket jag kan, drar ner persiennerna och undviker att titta på klockan.
Jag accepterar att läget är så just nu, jag vet ju att det blir bättre, men just nu föredrar och orkar jag nästan bara sova och på sin höjd gå utanför med Dexter.
 
Så ja, så är läget just nu. Jag är tråkig och osocial till max.
Just nu.
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Elle:

Å så söt blogg! Hoppas det är bättre med dig nu och att du är gladare! :)

Svar: Tack! Och ja, det är jag! :)
Citasha

Kommentera inlägget här :