Jag har förvandlats till ett snorande hostigt monster.

publicerat i Allmänt;




Är så förkyld så det liknar ingenting. Tror inte jag varit så kass förut.
Febern är också skyhög och jag är bara uppe för att dricka vatten och gå ut med Dexter. Annars lever jag på isglass eftersom det är det enda som går att få ner utan större besvär.
Skulle fått fint besök idag som jag sett fram emot mycket, men jag orkar knappt hålla mig sittande, så det får tyvärr bli en annan gång :( Och hade hon sett mig i dethär tillståndet hade jag väl skrämt slag på stackaren.


Släpade mig med mycket möda upp till apoteket för att fylla på Alvedon-förrådet och för att hämta ut mina mediciner. Men dom hade i vanlig ordning inte kommit på utsatt tid, så jag gick förbi min sköterska för att se om hon kunde snabba på det. Hon kände knappt igen mig när jag kom där med fett hår, alkisröd näsa o fula glasögon. Men hon skulle se vad hon kunde göra i dagarna.
 Blir så trött på att det alltid ska vara samma visa då det inte är några nya mediciner och inte borde vara så svårt att klicka in ett recept på datorn, är trött på att springa till Apoteket i tid o otid. Men som den gulliga Apotekaren sa, jag får ju motion i vart fall ;)
Det blir säkerligen bättre när jag blir tilldelad en personlig läkare.

Annars mår jag oförskämt bra faktiskt.
 Gått ner fem kilo utan att försöka, vilket alltid gör att man känner sig lite fräschare, och så fort jag är frisk nog kör jag igång på gymmet igen och med mina dagliga powerwalks o då försvinner nog fem till ganska snart.
 Är jättepeppad, så jag är lite irriterad för att förkyldningen kommer o sabbar för mig, men det är ju tack o lov övergående, även om det inte känns så just nu.
Vet inte om det beror på Concertan, men jag är inte så intresserad av onyttigheter o äter mest för att jag "måste" och inte för att jag är vidare hungrig, så frukt, sallad och flädersaft istället för den sedvanliga Pepsin är det som går ner mest och det är ju inte fy skam.


Ska till arbetsterapin imorgon och jag får släpa mig dit vare sig jag orkar eller inte, för nu har jag ställt in så många gånger att det börjar bli pinsamt. Och jag vill ju verkligen komma igång också, det har bara varit så mycket annat som har kommit i vägen.
 Ja, livet antar jag.
Ska imorgon göra en personlig perm som jag ska göra från "scratch" för att se hur jag följer skriftliga instruktioner och sedan ska jag fylla den med mina mål o framsteg.
Jag har mina aningar om att den kommer att anta en rosa skepnad.

Var ute en sväng i fredags med Juan, Camilla, Therese och EmelieMortens.
Roligt att träffa Therese igen eftersom jag inte ens minns när det var sist, och vi lovade varandra att det inte ska dröja lika lång tid tills nästa gång. Det är ju inte direkt så att vi bor långt ifrån varandra, men det kan ändå vara svårt att få ihop det.

So, thats pretty much for now!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Maggan:

Krya på dej!!!

2:a kommentar, skriven , av Haldis johanna:

Hej vill du få presentkort till olika klädbutiker helt gratis och gillar att medverka i olika tävlingar o vinna jätte fina priser? Bli då medlem på denna super bra sida: http://www.gratisklader.se/?r=196700

3:e kommentar, skriven , av Zozo:

gud vilken fin header!!!! har du gjort den själv? :D

kram! ♥

Kommentera inlägget här :