Zzzzzzz......

publicerat i Allmänt;
Svårt trött idag. Vaknade när Mia gick till jobbet o kunde inte somna om efter det, så här sitter jag nu i rosa fluffstrumpor o flufftröja, o ska hinka cocos-té ett tag för att väcka hjärnan. Låg o läste för länge inatt o efter det låg jag o vred o vände mig i över en timme.
Även fixa en frukost senare. För vi har faktiskt mat hemma nu! Det har vi inte haft på några dagar. Vi handlar o handlar o handlar, men det tycks lik förbannat ta slut på 3 minuter. Men igår va hjärtat o storhandlade, så nu överlever vi nog några dagar till ;)

I fredags va K o L o hälsade på. Vi åt god middag, drack glögg (dom drack glögg, jag höll mig till ölen) o andra alkoholhaltiga drycker. Jag tyckte väl att brudarna däckade lite väl tidigt, men det va å andra sidan ganska trevligt att va piggast för en gångs skull. Känner mig lite piggare i övrig nu faktiskt. Tror att jag börjar vänja mig vid det mörka trista (eller snarare acceptera det?) o inse att det kommer vara såhär ett tag framöver. Ogillar hösten med kyla o mörker något kopiöst, o kan bara hoppas att det nästa år går direkt till vår efter sommaren. Jag tänker börja hålla tummarna nu direkt.

Slog mig här om dagen vad jag vill ha för motiv på min nästa tatuering. Har alltid tyckt mycket om sagodjur, som enhörningar, drakar osv. Men det jag vill ha är en grip alt. en hippogriff. Den symboliserar förutom vaksamhet även snabbhet och styrka.


Kommentera inlägget här :