Aug. 29, 2010

publicerat i Allmänt;
Idag har vi fått gjort en hel del :) Flyttat dubbelsängen från ghettot o hit med (hjälp av svärfar) städat, tvättat o fixat (med hjälp av svärmor).


Såhär tjusigt blev det iaf :)

Jag är skittrött men hjärnan går på högvarv så jag hamnade framför datorn istället för i sängen. Får väl ge den ett nytt försök om en stund.
Imorgon ska jag väl försöka få packa lite mer, införskaffa bananlådor, samt skaffa hudfärgade underkläder (nej, det är inte något som ska användas för att inviga sovrummet, utan för modellandet på tisdag.)



Nu är lägenheten också uppsagd o finns ledig på uddevallahems hemsida f.o.m 1/10 för er som söker!
Ska bli obeskrivligt skönt få ett riktigt hem för första gången på mycket länge. Ja, för första gången faktiskt. Jag har vaga minnen av lägenheten jag o mamma bodde i när jag var fem sex år. Jag minns planlösningen vagt och att färgerna var varma.
Nästa lägenhet var jag tonåring o deprimerad på riktigt för första gången. Jag minns mest mörker därifrån.
Nästkommande lägenhet var ett hus med två lägenheter i, trädgård o Beckie, bästa vännen bodde i andra lägenheten. Borde varit det ultimata.
Men där var det ännu mörkare.
Jag minns mitt rum med mörkblå tapeter.
Vardagsrummet som låg i källaren med mörkt tegel på både väggar o golv. Det var alltid så kallt där. Kallt och fuktigt.
Jag minns dendär speciella lukten av "hemma". Den som är olika hos alla ni vet? Hos oss luktade det ångest, fukt och damm.
Hos Beckie luktade det hundvalp, kaffe o vanilj. Jag trivdes bättre där.
Mina egna lägenheter jag senare fick var väl mer som tillhåll för mitt missbruk, fester och dåliga mående än riktiga hem.

Vi pratade om den kommande julen o framtiden i stort igår. Jag tycker om att prata om den nu, den skrämmer mig inte längre, framtiden.
Förra julen minns jag mest som ett stort stressmoment då jag kände att jag helst grävt ner mig i en snödriva någonstans.
I år ser jag fram mot den, fira norsk jul med lillkillen och älsklings familj :)
Är så glad att jag blivit mottagen med så öppna armar.

Jag har lagt märke till att jag uppskattar små saker i vardagen på ett helt annat sätt nu än vad jag gjorde för ett par år sen. Många faktorer spelar nog in där, jag är frisk, lycklig o vuxnare bla.
Jag vet att hur hårt ångesten än sliter och river i mig så går det över så småning om. Fastän du spyr i timmar, hjärtat rusar och du är övertygad om att du håller på att dö, så går det över.

Det blev visst ett långt inlägg ikväll :)
Men livet känns lite extra bra just nu. Jag är glad för allt jag har.
Jag har gått genom helvetet mer än en gång för att komma ditnu jag är , men jag skulle inte tveka en sekund att göra om allt igen. Jag har vunnit det bästa i livet i alla kategorier.







.









Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Modern:

Livet tror jag kanske är just de små tingen! Fast ibland fastnnar man i någon längtan till en stor förändring, det är kanske livskriserna. De är ju viktiga också annars förändras inget. Tyckte om ditt inlägg. Tyckte om att livet ditt är bättre.

2:a kommentar, skriven , av Modern:

Tomlådor har de på Willys eller brukar ha i alla fall. Gå in och fråga.

3:e kommentar, skriven , av Modern:

Tror kommentaren försvann. Hur som helst Willys brukar ha lådor om man frågar.

Kommentera inlägget här :