3 Juli

publicerat i Allmänt;
Vart ringer man när hunden fastnar ensam i hissen mitt i natten? 112?
Ja, tydligen.
Med vårt vanliga oflyt lyckades Ozzy härom kvällen på något sätt knö sig före in i hissen o åka en halv våning innan det var tvärstopp. Inte ett nummer fanns att få tag i, så vi hade inte mycket annat val än att ringa nödnumret. Efter en dryg timme kom en snubbe, som tyckte att situationen var ganska lustig, o gav odjuret friheten åter.
Ja, så kan det gå!

Midsommar var riktigt fint. Pappa kom o plockade upp mig, älskling, lillkillen o Ozzy och vi gav oss ut i bushen.






Jag har hunnit samla lite vuxenpoäng (trots att jag är ganska pubertal o stönig ibland) :) Varit på handledningskurs med Gro för att börja övningsköra. Vi höll oss vakna alla tre timmarna. Räddningen blev kaffet o mackan det bjöds på i pausen.
O idag har jag jobbat första gången på mitt sommarjobb. Gick fint, men nu vill jag inte se en dammsugare på ett par dagar... ;) Nej, jag är väldigt glad över att ha något som drar in lite pengar. Känner mig hemsk när jag måste leva på andra hela tiden.
Längtar till skolan drar igång också, inte bara pga pengarna, men för att ha något att fokusera min energi på. Nu har jag så bra stöd i o med Gro o min familj som tror på mig, o först o främst börjar jag tro på mig själv.

Imorgon är det roadtrip till svärföräldrarna som gäller o vi får sällskap av Kila o Ana :) Ska bli dundermysigt!
Blev nyss bjuden på kalas med dessa två, men jag är helt slut o tänker följa Ozzys exempel o bre ut mig här i vardagsrummet o inte lyfta ett finger mer än nödvändigt idag, bortsett från att packa det som ska med till norway.

Puss på mina fina vänner.
Kyssar o kärlek till min älskling som står ut med mig ;)



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av elvira stehn:

Drar igång veckans blogg, så anmäl dig i min blogg för att vara med och tävla! mer info hittar du i min blogg :)

2:a kommentar, skriven , av Modern:

Fruktansvärt tråkig kurs den där handledningen. Speciellt retade jag mej på dessa naiva föräldrar som inte alls kunde tro att DERAS ungdom åkte med någon full eller att de någonsin skulle köra fulla själv.

Kommentera inlägget här :