Feb. 11, 2012

publicerat i Allmänt;
Det tar på krafterna att vara mamma. Sov 10 timmar inatt. Ja, det gjorde vi båda två.
Igår fick Dexter också hälsa på "lillasyster" Nakenkorv på en gemensam promenad. Ingen av dom brydde sig nämnvärt om den andra, så jag tror att det ska gå väl även innomhus. Mamma ska få äran att vara barnvakt när jag ska på Annikas hårdrocksfest :)
Behöver jag ens klä ut mig förresten? Många verkar tro att jag är hårdrockare i vilket fall, vilket nog är den musik jag lyssnar minst på.
Ja, jag får väl ösa på med nitar o lite mer smink ;)

Fick besök idag vilket herrn i huset inte alls uppskattade.. Sure, she's good enough to eat, men tanken var väl inte att Dexter skulle ta första tuggan... Den var liksom ämnad för mig!!
Tror mest att det är ett osäkert vaktande/morrande han håller på med, för han är samtidigt underlägsen o har ett lugnt kroppsspråk. Men det är tricky när det är en hund man inte helt kan läsa av än, så vi ska börja försiktigt med en promenad tillsammans nästa gång. Och så ska jag låna Rebecca som försökskanin ;) 
Ska även börja utöka promenaderna då han säkert har mycket instängd energi att få utlopp för. Så imorgon ska vi prova på att träna lite med löplina ute på fotbollsplanen.









Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av nova:

Vi kan väl testa att ta en promenad, kanske går bättre att gå in i din lgh ihop ,

Kommentera inlägget här :