Puckade grannar o date med bästa grannen! :)

publicerat i Allmänt;
Legat utslagen i mörkt, tyst sovrum med migrän de senaste dagarna, så det är därför jag inte varit kontaktbar. Nu har det dock gett med sig o jag tror att det är över för denna gång, o hoppas det dröjer tills nästa!
Fick hör någonting förut som gjorde mig totalt rosenrasande! En granne har tydligen gått runt o sagt att jag bara rastar Dexter på gräsmattan utanför och aldrig tar promenader med honom. Jag kan tåla det mesta i skitsnacksväg, men inte när det kommer till att jag missköter min hund! För det första har jag aldrig låtit honom ens kissa på gräsmattan utanför, och är han med ute i trädgården rastar jag honom först för att han inte ska kissa där o han är alltid kopplad där, och jag är nog den enda av hundägarna i huset som följer den regeln. För det andra så går vi första morgonkissen, precis när vi är nyvakna till en gräsplätt/buskage mittemot huset för att bara göra första skvätten innan ordentlig promenad. Kan hända att vi går dit på sista nattkissen ibland också. Skulle det då vara så att han bajsar tar jag givetvis upp det! Är ganska säker på vem det är som sagt detta, och är så fallet kastar hon sannerligen sten i glashus, för hon är den sista person som ska uttala sig om hundar då hon inte tar någon vidare bra hand om sin egen. Jag själv vet ju att det bara är skitsnack, men det är inte roligt om det sprids runt och att folk faktiskt tror att jag missköter honom. Jag ska iaf gå till grunden med detta o ta reda på vem som sagt det, sedan konfrontera personen öga mot öga, o på ett lugnt o sansat sätt tala om att är det någonting denne oroar sig för gällande mig o min skötsel av Dexter kan hon eller han komma till mig direkt.
Huuua! Nog om negativa saker nu! Var ju hos Juan i söndags o det var så mysigt att få träffa honom en längre stund, för det var ett tag sen nu. Vanligtvis ses vi ju nästan varje dag, så jag hade ordentlig abstinens! Vi tog en promenad på Hjärtstigen som är så fin, sedan gick vi o satte oss i solen o uppdaterade varandra om det senaste. Juan fick även sin present som han varit så nyfiken på! Och den uppskattades! :D Så nu ses vi nästa gång på söndag igen, då det blir picknick om vädret är med oss :)
Hjärtstigen ♥ 
Vad kan det vara? Hmmmm.....
Ett Hello Fitty-Yatzy såklart!!
Även presentsnöret kom till användning :)
Nu har jag som sagt återhämtat mig ganska bra från migränen, men vågar mig inte på några större utsvävningar. Så lite senare blir det en liten träff/promenad med Gro, Katrin, Saga, Dexter o även Ozzy! Ozz har ju inte varit med förut, men jag tror inte att det ska vara några problem eftersom vi ska ta första mötet mellan honom o Dex väldigt försiktigt o lugnt :) Var länge sedan jag såg den stora hårbollen nu ♥
Blir kanske ett par bilder o rader ikväll, om inte ha det bäst alla fina ni!   
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lina - Mamma till Ellie och Devin:

Att dom orkar hålla på, verkar inte vara det roligaste huset du bor i. Blir spännande att se vilken reaktion du får när du konfronterar den som snackar ;)

2:a kommentar, skriven , av Eriiza:

Oj, hjärtstigen, den väcker minnen.
Både bra och dåliga, mest dåliga egentligen. =P

Alltså, ett tips angående sömnen är..
Ta några lugnande 2-3 timmar innan du brukar gå till sängs.
Sedan tar du en insomningstablett.
Men istället för att ta enbart Imovane/Zopiclone eller Stilnoct/Zolpidem,
prova kanske göra som jag?
Jag tar en Imovane och en Stilnoct varannan natt.
Annars blir min kropp så van vid de kemiska substanserna och slutar
reagera på dem.
Föreslå det för din läkare? =)
Att prova skadar nog inte.

Kommentera inlägget här :