Bara babbel. Som vanligt med andra ord..

publicerat i Allmänt;
Blev ingen visit hos Juan igår, eftersom det bara nästan hade varit dit o vända för mig. Så vi kör en heldag idag istället :) Och vädret verkar ju lovande så det blir väl en promenad eller kanske bara sitta i solen o softa, ja vi får se vad vi hittar på, spelar inte så stor roll, ska bara bli kul att ses :)
Har de senaste dagarna känt mig betydligt mycket piggare än jag gjort på väldigt länge. Om det beror på injektionerna eller att jag höjt dosen på Concertan vet jag inte, kanske är det en kombination av de två. I vilket fall hoppas jag att det varar så länge som möjligt!
Efter en tur med hundarna igår knallade jag o Katrin ner till stan o tog en fika, Chailatte för mig givetvis ;) Var jättelänge sedan jag gick o fikade, förr hade jag så svårt att sitta still så länge o blev bara rastlös, men nu var det bara avkopplande o mysigt :) Har ju fortfarande den där inre rastlösheten lite från o till, men inte ens i närheten av hur det var innan jag började med medicinen. Den är den enda av alla mediciner jag provat genom åren som faktiskt hjälper otroligt mycket, mer än vad jag hade kunnat tänka mig. Har tom börjat läsa en bok, utan att behöva läsa om raderna flera gånger för att tankarna flyger iväg och jag inte tar in det som står. Även otåligheten när jag måste vänta på någonting, tex stå i kö, vänta på bussen eller vänta på någon som ska komma osv har ändrats jättemycket. Med andra ord en hel del positiva saker och biverkningarna är väldigt milda, och jag har tur på den fronten jämfört med många andra som haft jättejobbiga biverkningar. Det jag märkt av mest var lite hjärtklappning första veckorna, och lite illamående vilket har gått över helt nu. Fått lite utslag som liknar finnar, men som tur är bara på armarna och inte i ansiktet, o även det börjar bli bättre.
Varit på VC och fått min dagliga sil ;) Men idag gjorde det ordentligt ont!! Det tar ju högst tio minuter att gå dit härifrån o högst tio där inne för att få den, så det är väldigt lättvindigt för mig som ofta har svårt att ta mig iväg på såna här saker då jag ogillar allt som har med sjukhus/vårdcentraler att göra. Antagligen för att jag spenderat så mycket tid där genom åren. Nej, nu blev det för mycket sjukdomssnack här, så nu lämnar vi det!
Nu ska jag slå in presenten jag köpt till Juan! Han kommer att älska den, det vet jag ;)
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nova:

love u

Kommentera inlägget här :