Färgblind.

publicerat i Allmänt;
Nej, det blev inte ketchup o makaroner igår. Det blev pitabröd o currykletiga grönsaker med sallad. O Mia tyckte det va gott! Fast hon såg aningen skeptisk ut först :P Nästa gång ska det dock bli något mer avancerat :)
Men ikväll är allt som vanligt igen o hon ska stå för matlagningen till mig o Tobbe. Jag står för ölen istället.
Mamma ringde imorse o sa att mormor låg på lasarettet. Hon hade varit o klättrat på en stol som vanligt o så ramlat ner med huvudet i väggen o på nåt sätt hade hälsenan gått av också. Så hon ska opereras nu om några timmar.

Imorse frågade jag Mia om hon skulle ha sina gröna byxor på sig till jobbet.
" Vilka gröna byxor? Jag har inga gröna byxor."
" Men dom gröna korta som ligger på stolen!" sa jag o suckade sen gick jag o hämtade dom o höll upp dom framför henne.
" Men älskling, dom är bruna! Dom kan inte bli brunare!"
Jag la dom brevid en grön tröja för att jämföra, men näpp, dom va lika gröna fortfarande.
Då är man visst färgblind också.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av novalie:

haha kan tjejer vara färg blinda

Kommentera inlägget här :