Pissnisse!!

publicerat i Allmänt;

Nu är jag barnledig. Mia hälsar på Madde o Daniel o har lilla knodden med sig. Han har varit så pissjobbig idag, i ordets rätta bemärkelse. Han har gnällt, ylat o kissat om vartannat hela dagen. Men mest kissat. Så fort vi varit ute har han sprungit in o satt sig o kissat. På båda mina gardiner dessutom. O i Sashas säng. Vi funderar på att knyta en knut på hans snopp när han är inne. O att döpa om honom till pissnisse. Han vill inte gå ut heller.. Jag har fått släpa honom efter mig som en död säl. Kanske är det för att han har ett babyrosa koppel. Han kanske skäms. Eller så har trotsåldern börjat. Inatt var jag tvungen att gå ut o lägga mig på soffan. Vi ska inte göra så igentligen, han ska ju sova själv, men det gick bara inte att sova. JumJum ylade, det small 23534 raketer utanför o älskling lekte motorsåg i sömnen så jag drog tillslut. Då somnade han givetvis som en sten på fem sekunder. O snarkade såklart. Ska köpa öronproppar så fort det bara går.
Det är iaf mycket skönt med tystnad o lite lugn o ro nu. Har passat på med en helrengöring. Ansiktsmask o allt. Så skönt! :)

Sköönt med mask :)



Ikväll ska jag ut o käka med Beckie, Maggan o Mamma. Ska bli trevligt! Vi har ju pratat om att försöka göra det en gång i månaden ungefär, med det går ju sisådär med det.. Vi får nog anstränga oss lite mer tror jag!

Har börjat pillra Liposinol, som binder fett o minskar sötsug/dämpar aptiten. Sänker även kolesterolvärdet. Ligger på - 2kg så det går iaf åt rätt håll! Lyckligtvis gick jag inte upp någonting när jag slutade röka, det är jag väldigt glad för. Hade räknat med iaf 3 kg, men det låg still. Så, jag fortsätter kämpa för att bli kompis med min bikini :) Annars får jag väl ta till osthyveln.

Puss på mina älsklingar! Tack för mig!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av modern:

Imorgon börjar jag banta. Jag ska köpa en våg. Väga mej varje måndag. 5 kilo är målet 1 juli.

Kommentera inlägget här :