Blekfet val...

publicerat i Allmänt;
Jag har bestämt mig för att jag inte vill vara en blekfet (iaf inte blek) val en sommar till, så nu pressar jag så fort jag får chansen. Har stekt mig både här på balkongerna o på Skeppsviken med älskling, Anastasia o Kila. O så JumJum då. Vi badade flera ggr också. Man va så illa tvungen när man låg där o kokade.
JumJum äter fortfarande allt som han får tag på. Precis allt. Skor, pinnar, kläder, golv, väggar... Sist va det hans eget koppel. Så nu blir det munkorg när han är ensam hemma.
Vi har kontakt med alla hans syskon o vi ska försöka träffas i sommar. Hans två bröder väger 9 kg, JumJum väger 6.8 idag.
Nu har vi skrivit in oss i brukshundklubben, så snart blir det lydnadskurs för det lilla aset, hehehe. Han har blivit så dum med att morra o skälla på folk som kommer ute. Antagligen är han i spökåldern, för när han får hälsa så går det bra. Han vill antagligen bara se lite tuff ut. O det är han inte!

Varit o fikat med Nova idag, jag o JumJum. Mycket trevligt även om vi höll på att blåsa bort! :) Vi är så dåliga på att komma ihop oss o träffas. Får bli bättre på detdär...

Jag har fått så sanslöst dåligt morgonhumör. Känner mig som en riktig bitterfitta, o det är jag väl också. Men det går över när jag varit vaken någon timme. Men för det mesta är det ju bara jag o hundarna här på mornarna, så jag kan ju gå här o va sur utan o skada någon annan (Mia).




Här är monstret med sin lilla munkorg.


Puss på min underbara familj som alltid finns där. Älskar er alla tre!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av modern:

Haha. Bitterfitta jag har haft en sådan period och de varade hela dagarna men nu är det bättre för nu är det snart sommarlov.

Kommentera inlägget här :