Tele-fån.

publicerat i Allmänt;
Igår satt jag i telefonen större delen utav dagen. Skulle försöka ringa o höra vad som igentligen händer med vårat löpband. Uttrycket "Lättare sagt än gjort" kom väl till pass. Satt nog i luren i en timme. Men nu ska det iaf anlända på torsdag förmiddag. Jag är skeptiskt. Tror det när jag ser det. Men utkörningen skulle vara gratis iaf :)
Ringde även Telia för att kolla när dom ska skicka någon för att fixa nätet... Dom skulle ringa upp mig sa dom.

Sitter o dricker en chokladcappuccino o planerar dagen lite... Ska gå o handla lite mat till middagen idag som jag ska laga :) Inget avancerat, bara spagetti o köttfärsås, men för någon som bränner tévatten, så är det hiskligt svårt! Men det ska nog gå bra :) Jag vill ju verkligen kunna laga mat till Mia när hon varit på jobbet hela dagen så att hon ska slippa det, men övning ger ju färdighet, så jag får sätta igång med övandet!
Idag ska jag ringa o fixa lämpet, så att jag kan börja övningsköra så fort sm möjligt :) Far letar efter en billig bil till oss, så vi hoppas innerligt att han hittar en snart! Skulle vara helt underbart att slippa anpassa sig till folk, eller låna bil så fort man ska göra något. Så nu håller vi tummarna ;)


Vi hoppade valpkursen igår, eftersom vi känner att det inte ger ett dugg. Han kan redan alla övningar, men inte bara därför. Det är ingen ordning på någonting. Ledaren är jättebra, trevlig o glad mot både hundar o oss ägare o hon verkar väldigt kunnig,men det räcker tyvärr inte. Man måste vara en bra ledare också. Det är inget drag i denhär kursen, man står mest, eller gör saker på egen hand. Eller fikar... O det är sånt vi kan göra själva, gratis.
Så vi satt bara här o slappade, kollade på Idol o Hells Kitchen. Två klara favoriter ;)

Ni som känner mig vet att jag är en väldigt förlåtande människa. Jag tar mycket, inte för att jag låter folk köra med mig utan för att jag tror på att ge folk en andra chans. Men någon gång är det nog även för mig. När det kommer till den 136:e chansen, så räcker det.




Just det, jag har ju blivit mörkhårig igen :) Va lite tveksam i början, men nu trivs jag mkt bättre i dethär!



Vad tycker ni?



Kommentera inlägget här :