RIP min lilla bebis...

publicerat i Allmänt;
Det var en jobbig dag igår. Gick i stort sett o "väntade" hela dagen på att åka till veterinären. Jag gjorde mitt bästa för att tänka på annat o Gro hjälpte till. Tog en långpromenad med Ozzy, ja Gros blev en aaaning längre än min på 5 km, hon ska ju alltid vara värst o slog till med 14 km. Herregud... Sen kunde hon ju inte röra sig på resten av dagen heller ;) Men idag ska jag faan, gå lika långt som hon!
Vikten ligger för övrigt på - 10.5 kg just nu :)

När vi väl kom ner till smådjurskliniken fick vi gå in med en gång på ett litet rum. Sasha fick en filt att ligga på och jag bad om en som hon kunde ha över sig. Sen fick hon en lugnande spruta o jag låg brevid henne på golvet tills hon la det lilla huvudet på golvet o somnade. Veterinärerna kom tillbaka o satte spruta två som skulle avsluta allt. Hon låg med huvudet i mina händer, tittade på mig, jag pussade henne o viskade hej då o sen var det över. Nu är hon någon annan stans.
Jag la filten över hennes huvud när vi skulle gå, o det kändes tufft att lämna henne där i det sterila rummet, även om det bara var skalet av henne. Då kom tårarna o jag är så glad att jag hade Gro där att krypa in i famnen på.

Sen bar det av hemmåt igen för att göra det bästa av kvällen. Vi skålade för Sasha, åt räkor o allting kändes faktisk ganska harmoniskt. Det gör det idag med.






Tack för 11 år av glädje, fina minnen o kärlek <3





.


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Modern:

Kram. Hon och Lucifer leker nog nu. Friska och krya

2:a kommentar, skriven , av novalie:

<3<3<3<3

3:e kommentar, skriven , av ANN:

vet hur det känns å behöva lämna det lilla livet kvar hos vet men det blir bättre med tiden kanske ingen tröst just nu men...

hoppas du tänker possitiva tankar <3<3

tänker på dig!!

Kommentera inlägget här :