April 27, 2010

publicerat i Allmänt;
Började dagen med en promenad. Blev 6 km för lillkillen ringde från skolan o kände sig inte bra. Får bli en tur till sen. Annars händer det nog inte så mycket kul idag... Ringa o bråka med sjukhuset, betala räkningar, fixa tvättid, vattna blommor osv. Jag hade hellre åkt o shoppat upp mina pengar på kläder o heminredning.
Är jag riktigt, riktigt företagsam idag så släpar jag mig ner o väljer tapeter till vardagsrummet. Troligtvis inte. Jag börjar känna mig själv ganska väl vid det här laget :P
Är iaf stolt för att jag börjat röra mig såpass mycket. Men det är ju så mycket enklare när man är två som peppar varandra. Eller för att helt enkelt citera Katarina: "Gro är ju rena hälsokuren för dig!" o ja, helt rätt! Såhär bra har jag nog aldrig mått varken psykiskt eller fysiskt, vilket jag ju tror hör starkt ihop.

På fredag blir det fest för mormor o morfar som varit gifta i 50 år. Herregud, att dom inte dödat varandra (än)... Blir hela Milténfamiljen (den som är värd att träffa) o en bit Bekkhus :) Kommer nog att bli trevligt, o väldigt god mat! Trerätters har jag hört rykten om! Förträffligt!



Nu har vi bokat boende till Priden, så nu är det bara biljetterna som fattas :) Det ansvaret lägger vi utan dåligt samvete på Kila :)
Katarina o Linda ska ju såklart lyxa till det o bo på hotell när vi andra får nöja oss med vandrarhem, men så är dom ju lite bättre än alla andra också (ja, dom vill ju gärna tro det iaf <3 ).
Kommer med all säkerhet att bli väldigt, väldigt kul. Jag o mitt hjärta vet ju redan att vi kommer att få axla rollerna som förmedlare när (vissa) andra bråkar, o har lovat att se till att alla kommer hem tillsammans.

Nu när jag har funnit lugnet igen har jag äntligen kunnat finna koncentrationen till att läsa, som faktiskt är något som jag älskar att göra. Gärna flera böcker på en gång eftersom jag tröttnar fort om jag bara läser en. Just nu läser jag "I morgen var jeg alltid en løve" av  Arnhild Lauveng som handlar om kampen om att bli frisk från schizofreni. Mycket läsvärd! Lite knepigt att läsa på norska i början, men jag kom in i det ganska snabbt. Men den finns säkert på svenska också.
Nu har jag även börjat med "Stolthet och fördom och zombier" och även den verkar mycket lovande. Så ikväll blir nog en läskväll o kanske något onyttigt till :)
















.








Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Modern:

Många grattis till mormor och morfar från mej

Kommentera inlägget här :