Tänk om...

publicerat i Allmänt;

Har varit riktigt aktiv idag också faktiskt :) Gått hela tre långpromenader med pälsbollen så jag tyckte att jag kunde unna mig en pizza nu när jag varit så duktig, hehe. Tyvärr var den skitäcklig, men det var först o främst fettet kroppen var ute efter.

Hade tänkt fixa lite i lägenheten idag, men jag klarar inte av att sitta inne nu när det är så underbart väder! Denhär vintern har nog varit den värsta någonsin. Mörk o kall på alla sätt. Nu är allting bara ljust, varmt o tryggt. O all stress i mitt liv har bara försvunnit. Jag har hittat lugnet. Eller kanske hittade lugnet mig?
Jag tycker om att vakna på morgonen igen. Jag vaknar utvilad o väntar på vad dagen har att ge, vaknar av kramar, fina ord, kaffe o vakna med the voice på tv. Förut hatade jag att ha dagen framför mig. Jag hatade att lägga mig, för jag visste att det alldeles för snabbt skulle komma ännu en meningslös dag att plåga sig igenom. Livet kan verkligen ta oväntade vändningar. Tänk om jag visste vart jag skulle befinna mig nu för bara ett år sen? Haha, då hade jag nog bara skrattat ;)
Tänk om jag kunde gått tillbaka i tiden en 10 år o låtit mig själv veta det jag vet idag. Att det blir bättre. Att det finns ljus, men att man måste kämpa väldigt, väldigt hårt för att hitta det.
Är ganska trött o sugen på att krypa ner hos älskling som ligger o snosar, men då somnar jag väl aldrig ikväll. Ska sätta mig tillrätta i soffan med en kopp té o läsa lite istället.






.Du ger mig något som ingen annan har gjort.









.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Modern:

Ja det är så kul att se att flera i min omgivning har hittat tillbaka till livet och faktiskt tycker att svenssonlivet är helt ok

Kommentera inlägget här :