Tankar om hummrar... o lite annat.

publicerat i Allmänt;

Sitter o är lite förväntansfull inför hummern som skall fram ikväll. Dom ser ju förjävla läskiga ut, som förväxta insekter. Ja, det är dom väl också, vatteninsekter.
Är skaldjur insekter?
En annan sak jag har funderat på är vad oliver är? Är det bär, grönsaker eller frukt? Har bestämt för mig att dom säger i någon reklam för olivolja att det är en frukt, men jag skulle inte vilja blanda oliver i min fruktsallad iaf.
Eller är det en helt egen art?
Som ni förstår snurrar det många viktiga frågor i mitt huvud, så att finna tid för studier och skötsel av hemmet är inte alltid lätt.
Man måste prioritera har mamma lärt mig.








.





Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Modern:

Bilden på dej efter att ha ätit oliver säger allt....Ninni har helt rätt. Fast det är inte lätt att prioritera...

2:a kommentar, skriven , av Emelie:

tror de säger frukt bara för de växer naturligt :) man säger ju också att kakaobönan är en frukt, men det gäller nog bara tills vi gjort om "frukterna" till vad de är i affärerna :) tror inte de gäller efter det, inte kallar jag marabous choklad för frukt iaf ;) vi är ju fruktbara också, det kan ju låta lite läskigt...

Kommentera inlägget här :