Vinterhelvete.

publicerat i Allmänt;
Jag är så förbenat trött på vintern.
Jag har fått nog av snön, jag har druckit den förbannade glöggen, jag har tillochmed gjort julgodis och julpyntat, antagligen som en undermedveten bön om att skiten ska ta slut snabbare. Ändå får jag läsa på löpsedlarna om "Den hårdaste och kallaste vintern på 150 år". I give up.

Give me ur best shot. Hårt o brutalt. Kasta psykotiska pingviner på mig när jag försöker ta mig till skolan på morgonen eller skicka mordiska isbjörnar med ishackor efter mig när jag tagit mig utanför dörren för första gången på en vecka för att köpa lite bröd och toalettpapper.
Men fuck me sideways, som mormor brukar säga, jag ska nog överleva denhär vintern också.
Det vore ju själva fan om man tagit sig såhär långt och ramlar av pinnen nu liksom?

Ja, som ni förstår vill jag ha sommar, fräknar, mygg och andra småkryp hur mycket jag än svär över dom då. Man saknar väl inte kon förrän båset är tomt. Eller hur var det?



Sommaren. I miss u.





.


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Modern:

Nej jag funderar på att bli emigrantturist..då på vintern naturligtvis...Idag har jag skottat 3 gånger och varje gång har det varit ca 1 dm snö minst...borde gå ut en gång till men

Kommentera inlägget här :