Födelsedagsfest för Kila!

publicerat i Allmänt;
Ja Fredag var absolut en lyckad kväll :) Anastasia kom hit vi 16 o vi drog ut till torp för att köpa ballonger o öl. Det gick fint. Sen skulle vi förbi henne för att hämta skor o annat o på dom tio minuter vi är i hennes lägenhet lyckas hon virra bort bilnycklarna. Tillslut kom dom dock fram o vi kunde fara hem till mig. Då kom nästa problem, bilen! Efter mycket krångel lyckade vi (eller ja jag bidrog nog inte med så mycket) få bilen genom all snö o på plats framför huset. Men stog den där skulle ju Kila se den när hon kom! Men efter krånglet där, så lämnade vi bilen åt sitt öde, gick upp o började blåsa ballonger o ta en öl.
En liten stund innan Kila anlände var alla på plats gömda i vardagsrummet o intet ont anande Kila kommer in i hallen o får syn på Annas halsduk.
- "Men... är det Annas halsduk? Är hon här??"
- "Nej!! Den är min!" försöker jag ljuga. (Ja försöker var rätt ord. Är det något jag inte kan så är det att ljuga.)
- "Men hennes jacka är ju här?" säger en något förbryllad Kila o tar ett stadigt tag i Annas jacka. Då tyckte jag att det var dags att dra in henne i lägenheten så att alla kunde hoppa fram o skrika grattis till henne. Det var ju en liten miss med ytterkläderna, men hon verkade mest förvirrad o blev allt bra överraskad ;)
Hurvida hon uppskattade ballongerna (eller snarare det som var skrivet på dom) vet jag inte. Men ingen blev skadad iaf o det är ju det viktigaste.

Kvällen fortsatte i god stämning. Vi åt fläskfilé o pasta till kvällsmat. Kila tog en powernap men vaknade sen till med sina förnyade krafter. Näste man till däckning va Anastasia som somnade med benen i en högst ovanlig ställning.
Katarina o Linda kröp till sin plats o vi andra somnade också tillslut.

På morgenen mådde jag oerhört bra till att börja med. Går ut i vardagsrummet för att kolla läget o se vilka som egentligen var kvar. Möts då av en liten Linda som tittar på mig med stora ögon från sin plats på golvet, sträcker upp handen mot mig o säger med ynklig röst: "Tablett. Finns det någon tablett??"
Visst fanns det det. :)
Sedan blev det hotellfrukost på hemmaplan. Mycket uppskattat!!

Då insåg jag plötsligt att, jäklar! Jag är nog inte nykter än, inte konstigt att jag mådde så bra. Så det var bara att kasta sig i badkaret när alla lämnat mig, försöka låta bli att drunkna, ta på sig ansiktet o ge sig ut för att ge detdär bra första intrycket ;) Men jag tror att jag lyckades någorlunda iaf. Efter en del smsande o halvdana försök från min sida att förklara vart det finns parkering i Uddevalla så fann vi iaf varandra där i snön. Så det blev en välbehövlig latte följt av en liten rundtur i Uddevalla. Funderat lite på detdär, hur man ser ua om man aldrig varit här förut. Men det blev en positiv respons. Om det beror på att jag visade rätt delar eller om det faktiskt är mysigt kan jag inte svara på.

O denär gången blir det bilder. Dock inte idag, för jag är oerhört ynklig o förkyld.







.

Kommentera inlägget här :