Skräck!!

publicerat i Allmänt;

Varit på fika hos familjen Kittelsen/Nobel. Mycket fin lya hade ni!
Har också varit ute o sprungit 5 km, gick oförskämt bra! Nu har jag laddat energi med bönsalsa o försöker röka bort ångesten inför tandläkarbesöket.
Det går inte att förklara hur extrem min tandläkarskräck faktiskt är. Ingen tycker väl om att gå dit, men jag får sån extrem ångest att jag oftast måste kräkas både före o efter. Hyperventilerar o det har även hänt att jag svimmat några gånger. Men jag vet ju vart min skräck kommer ifrån, även om den inte blir mildare för det. När jag va fem drog dessa människor som tydligen hade lov att kalla sig tandläkare ut en tand på mig när bedövningen inte börjat verka. Jag sparkade o slogs för allt jag var värd, men tre vuxna sköterskor höll fast mig i stolen när en man fläckte o drog med en tång i min tand. Det var då skräcken föddes.
Tur att jag har världens bästa flickvän som följer med o håller mig i handen när jag ligger där o gråter o våndas.


O bara för att ni är mina finaste grannar:

 

 

 

 

 

 

.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Modern:

Ush vad hemskt! förstår att du inte är förtjust i tandläkare.

2:a kommentar, skriven , av Isa Draven:

Usch, det är nästan exakt samma upplevelse som gjort att jag har tandläkarskräck. Jag har dock sådan tur att jag har en jättebra tandläkare nu för tiden & nu klarar jag till & med att gå dit utan att min mamma följer med, vilket absolut inte gick innan.



Vad skönt att du har din flickvän iallafall, :).

Kommentera inlägget här :