Dance!

publicerat i Allmänt;
Det var förbaskat segt att ta sig upp imorse, men när jag väl pluggat in hörlurarna o tagit mig utanför dörren gick det fint. Möttes av en mycket stor och mycket glad pitbull som kom galopperande rakt på mig på i början av promenaden. En sån enkel sak som kan göra en grå o trist morgon lite roligare :)
.
.
I skolan har vi diskuterat kriser.
Jag o Johanna diskuterade hellre vår egen prefektion samt high-five:ade den vid passande tillfällen. Jag blev ännu mer övertygad om hur perfekt jag faktiskt är när min Jolene o Jonatans salsasession från i fredags kom på tal. Jag innehar tydligen även en kameleonts egenskaper, då jag inte tror att någon i lokalen såg någon större skillnad på mina moves  jämfört med övriga besökares , detta trots min totala avsaknad av både taktkänsla och latinska gener. Mina danspartners skötte sig också exemplariskt, givetvis, så ja, let's dance känns inte längre som enbart en helt avlägsen dröm. Jolene har ju faktiskt en liten fördel i det här fallet, då hon är av utrikisk härkomst. Jag är övertygad om att de latinamerikanska rytmerna inte är helt olika de kanadensiska.
Resten av dagen ska det pluggas, lyssnas på nya skivorna samt ta en tur ut i naturen med djuret.
Hej sålänge!
.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jolene:

nnnäää...vet inte riktigt om det stämmer att det kanadensiska rytmerna har nåt att gör med det latinamerikanska rytmerna....I mitt fall så kallas fenomenet för " några öl för mycket" eller nåt:)

Men kommer ihåg de Jonatan sa.."Vi smälte ju in sååå bra!"..kram!

Kommentera inlägget här :