Home sweet home

publicerat i Allmänt;

Ja, det trevliga åkomman jag skaffat mig har gjort att jag fått hålla mig innomhus största delen av dagen.
Gjorde en liten avstickare till kiosken för att köpa Loka, men lyckades kräkas på vägen.
Som tur var hann jag göra ett störtdyk in i buskarna utanför.

Men att vara hemmavid en hel dag är inte bara av ondo!
Jag har faktiskt fått tvätta all min hand-tvätt (varför i helvete tillverkas saker som ska vara så ooootroligt exlusiva att de inte kan tvättas i maskin som allt annat?)

Och jag har fått träna lite på spelningen
Kan ju villigt erkänna att det är hiskligt många tangenter o lite väl få fingrar.
Är det verkligen helt säkert att man inte ska ta till tårna och armbågarna också?
men jag börjar hur som haver bli någorlunda  haj på "Glitter In the Air" med Pink, och "Moonlight Sonata".
Men detta kommer ingen få höra förrän jag är helt nöjd. Är man petig så är man.

Hade ju inte skadat om man kunde sjunga också :P
Det kan jag inte. Har jag fått höra av de som älskar mig iaf. Och det tackar jag för, för dom har förklarat för mig att även om jag vill något så kanske jag inte har förmågan till det. För hur tråkigt det än är så har man inte alltid det. Jag är väldigt musikalisk och har altid varit, men sjunga. Nope. Där skiter det sig.

Har funderat lite över vissa tjejer/killar som ställer upp i tex Idol och är totalt tondöva och bara gör bort sig.
Då tänker jag att hade jag varit deras närstående hade jag sagt att:
"Jag älskar dig, du kan lyckas med allt du vill i livet men att sjunga är inte riktigt din grej, men det finns fortfarnade SÅ mycket annat inom showbuiss du kan göra!!"
Men nej, ändå står dom där o galer för full hals... 

Ärlighet kanske?





Om vi ska spinna vidare på ärlighet.
Så ska jag på Tisdag träffa den människa i mitt liv som jag är dödligt ärlig mot (förutom Gro).
Min livscoach kan jag nog kalla henne på ett sätt.
Mitt hjärta vet allt om mig.
Men jag tror inte att det är sunt att berätta precis alla detaljer för sin respektive.
Det finns saker som är såpass destruktiva o onda att dom bara förstör, och man vill bespara dem för de man älskar. Därför har jag andra att berätta dom för, som är utbildade för att ta i tu med dom.
Och som kan lära mig hur jag ska handskas med dom.

Nog om detta.
Magsjuk som jag är har jag haft tid att städa o har lite bilder på lägenheten som jag lovat i en evighet:


Le kök.


Le vardagsrum.





Le hall.

Le sovrum.

Och toaletten får ni inte se förrän ni kommer hit och är nödiga, för den är UUUglyyy!

 

:P

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Camilla:

tack så mycket :)



fint du bor :)

2:a kommentar, skriven , av Andrea:

såå utrolig fint du bor !! ♥

//er det vanskelig :c, åsja , du skjønner ...jeg kjøpte den på nordby ^^

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

ställ frågor till mig på min blogg (bloggsvar) och få en länkning på min blogg i slutet utav veckan!! Kram



http://secondstore.blogg.se

4:e kommentar, skriven , av Modern:

Man kan också vara ärlig på ett ödmjukt sätt eller det vete fan om jag var...mina elever har då bestämt att de skulle sjunga en helt annan sång...de övar inför mej och jag säger....Ja kanske borde ni öva några gånger till....

Kommentera inlägget här :