Kommer marsvin till himmelen?

publicerat i Allmänt;
Mår mycket bättre idag, tack o lov. Avskyr verkligen att vara sjuk!

Imorgon blir det utflykt med Beckie o Tiger till Emaus :)
Klappa kaniner, mata marsvin o rida på pånnisarna.
Ja iaf Tiger, jag är såpass mycket djurvän att jag inte vill orsaka någon av hästarna en höftledsfraktur eller liknande, så jag nöjer mig som sagt men att klappa o mata.

På tal om marsvin...
Jag hade ett när jag var fyra, fem år som hette Jocke. Hade även en tillhörande grå kanin som hette Kompis.
En dag när jag kom hem var inte buren kvar hemma längre och mamma sa att dom flyttat till just Emaus där dom kunde gå ute i en hage bland hästarna och alla andra djuren.
My ass.
Ute var dom.
Bakom huset,
i en låda
som pappa skjutit
med hagelgeväret.

Men jag todde ju att dom levde loppan i en grön hage.
Så ha det i åtanke nästa gång era husdjur tar en trip till Emaus...
;)




Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Modern:

Ha ha ja dessa vuxna förädiska människor...

2:a kommentar, skriven , av kristina:

hahaha älskart

Kommentera inlägget här :