Nov. 22, 2011

publicerat i Allmänt;
Känner mig som en utskiten tomat.
Det är samma visa varje år, när hösten och vintern kommer försvinner all min energi med ljuset.
Det är alltid värst i början och nu är jag inne i den där värsta "perioden".
Tar mig inte upp ur sängen före ett-två på dagen och orkar i stort sett bara sitta i soffan om dagarna.
Allt som ska göras blir väldigt stora företag.
Men jag ska faktiskt inte klaga, för jag mår inte dåligt.
Ingen ångest, inget depp, jag är bara väldigt väldigt orkeslös och tömd på energi.

Idag har jag suttit och lyssnat på musik hela dagen.
Och det lär fortsätta ungefär så också med paus för lite mat om jag orkar resa på mig. Snus och Pepsi Max är ett utmärkt substitut för föda.

Men några ljus i mörkret finns det alltid, såklart.
Just nu ser jag fram emot bla middag på Kvarters, den första snön (otroligt nog) då det blir lite ljusare och till när pengarna börjar rulla in.
Och jag har vänner (speciellt en ♥) att prata med som verkligen förstår mig och inte dömmer, det är nog det största ljuset av alla.  
Så ja, även om jag började det här inlägget ganska negativt, så är det faktiskt inte så illa när jag tänker efter :)








Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Modern:

Ja du livet går i våger. Just nu är jag superstressad över allt och som du säger ibland blir även små ting stora företag. Just nu inser jag att även om hela övervåningen renoveras så kanske jag sak ta fram lite adventstakar ja och så sitter jag här istället!!!

Kommentera inlägget här :