Nov. 23, 2011

publicerat i Allmänt;

Trött även idag och jag börjar nu oroa mig för att hjärnan ska rinna ut ur öronen om jag lutar huvudet för mycket åt ena eller andra hållet.
Hade lätt kunnat somna nu, men vill se på Sanning & Konsekvens ikväll klockan 22.00 på tv3 där den svenska beroende och missbruksvården granskas.

Imorgon ska jag åka med papi och Anna till IKEA för att komma ut på en liten roadtrip :)
Är ju som vanligt så broke så att råttorna pissar på mig, men ska se om jag kan skrammla ihop till ett par billiga ramar. Har flera bilder jag vill ha upp i sovrummet och hallen.

Har för övrigt bestämt mig för att adoptera en fd. hemlös hund från Spanien när det väl blir dags för vovve igen.
Jag har en stor kärlek till de spanska gatuhundarna och det skulle betyda mycket att få hjälpa en med tanke på det jag sett under mina resor dit (och till andra länder).
Och jag tror att en sån hund kan bli minst, och kanske ännu mer kärleksfull och trofast som en liten valp köpt i sverige. Och jag är ute efter en hund att verkligen lägga ned jobb, energi och tid på.



  


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av johanna:

Åh vad kul beslut! Åk då dit på plats och ägna tid med en hund som du kanske redan kikat ut på någon hemsida. Tips är att gärna spendera lite tid med just "din" hund, dvs testa hur den är i olika miljöer, mot andra hundar, skotträdsla, jakt, om den är rädd för något osv. Detta borde ju göras men det finns ju tyvärr inte alltid tid på hundgårdarna men det är ju inte roligt om man får något som man kanske inte alls räknat med. Vi hade ju tur med Nemo dock :)

2:a kommentar, skriven , av rebecca:

Tycker också det är Jätte bra Cim! mysigt. Jag känner en som adopterade två staffar från "hundar utan hem" för några år sedan, från irland är de flesta där tror jag. Hon är iaf jätte nöjd med sitt beslut. :)

Det är säkert mycket jobb med vissa av dessa hundar, men o andra sidan hur mycket jobb är det inte med en liten valp?! MYCKET !

kyss på dig darling

3:e kommentar, skriven , av Modern:

Ja detta med hund från något annat land tilltalar mej också....kanske ska vi slå oss samman och ta två en vacker dag...men gärna längre fram ......

Kommentera inlägget här :