Påsken som gick och framtidsdrömmar.

publicerat i Allmänt;

Påsken blev väl lite halvmisslyckad... Dexter accepterade inte min släkting (mycket förståligt eftersom hon är en ragata utan dess like) så jag fick låsa in honom i lillstugan hela kvällen där han satt o gnydde och krafsade på dörren. Så vi åkte hem redan vid halv åtta.

Men det bortsätt från det var det väldigt trevligt :)
.
.
En liten bildbomb:
Mormor i fullt schå med matlagningen ♥ :)
Dexter hoppas på att en liiiiten, liiiten smula kanske kan falla till golvet ;)
Godis! And lots of It! :D
Tårtan jag gjort i tidigt skede.
Påskpimpad i håret ;)
Äggsallad, made by yours truly :P
Ansjovistårta. Låter skitäckligt, men är riktigt gott!
Enda nubben jag kunde tänka mig att dricka...
Tårtans slutresultat :)


Sitter nu o väntar på att min kurator ska ringa så att vi kan diskutera min närmsta framtid. Det vill säga hur jag ska hitta någonting nyttigt och meningsfullt att ägna dagarna åt. Nu känner jag mig ungefär lika fräsch och att jag tillför lika myckte till min omgivning som Amy Winehouse gör, i detta nu. Det vill säga inte särskilt mycket. 
Så med andra ord kan det bara bli bättre.

Min dröm är att jobba fysiskt, gärna med djur o natur. En bondgård hade varit den ultimata drömmen. Att få slita som ett djur, kanske kunna ha med mig Dexter och att vara totalt slutkörd när jag kom hem. Jag är uppväxt på landet. Uppväxt med kor, hästar, ängar, skog och jag älskar det. Dofterna, rykta häst, lassa hö (det luktar så gott!), tom mocka skit! Bara det att få befinna mig i mitt rätta element, skulle göra mig så gott.
Det kan väl inte vara en helt ouppnålig dröm? But right me if Im wrong..

Ja, vi får se vad samtalet kan ge, men jag ska inte ha för höga förhoppningar, men iaf lägga fram mina önskemål :)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Novalie:

Du är inte sugen på att vara med i en hundpromenad grupp vi har på måndagar? Tror dom går vid elva tiden..

Puss på dej <3

2:a kommentar, skriven , av Maggan:

Detta med ladet lockar mej också men jag vet att jag lätt får lappsjuka efter ett tag. När jag är i Dalskog men det är klart då är jag ledig. Tror nog det funkat om man bott och jobbat där.

Kommentera inlägget här :