Jag vill ha en overall på alla<3dag

publicerat i Allmänt;
Idag har det gått i ett fram tills nu..
Tyvärr har jag tvingats promenera runt en hel del ute och trots alla lager kläder jag hade på mig så tog sig kylan in iaf och jag har ännu inte tinat.
Ska slå på stort och önska mig en overall tills nästa vinter.
En overall och en pälsmössa (läs. björnfitta).
Eller en enkel biljett till varmare breddgrader..

Alla hjärtans dag står ju för dörren ganska snart och många får nog lite panik inför detta.
Jag har då aldrig fått någon jävla ros, chokladask (fick en godispåse från karamellkungen slängd till mig en gång.. lagom romantiskt..) eller gosedjur på denna dag och räknar inte med att få det i år heller.
Det brukar vara mormor som ger oss barnbarn den sedvanliga 100-lappen "att köpa någonting för".
Men seriöst så är det en dag som alla andra högtider då det ska slösas pengar (sa den ensamma bitterfittan ;)...). Men jag tror inte att jag är totalt oälskad, trots avsaknaden av nallebjörnar, blomsterbuketter och chokladaskar ;)




Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Denna alla hjärtansdagen kommer säkert att bli bättre

2:a kommentar, skriven , av modern:

Låter som vi bör göra något åt det....

Kommentera inlägget här :