I,ve connected speakers to my suicidal discotracks!

publicerat i Allmänt;

Sen Dexter kom hem har det gått i ett hela tiden.
Oerhört skönt tycker jag. Det värsta jag vet är att sitta sysslolös och stirra på teven. Nu, om det inte finns någonting vettigt att göra kan jag alltid lägga min tid och energi på honom.
Jag kommer också få en betydligt billigare elräkning eftersom jag vågar sova utan ljuset tänt ;) Känns lite överkurs när man har vakthund.
Det går för övrigt frammåt med vaktandet!
Grannen var över en snabbis igår för att lämna över lite hundsaker han inte hade användnig för och jag höll Dexter kopplad då jag visste att han skulle komma.
Körde med "inte titta på, inte tala med, inte röra", ja, ignorera helt enkelt och efter att morrat litegrann och jag korrigerat så satte han sig och intresserade sig mer för att nafsa på mattkanten (ja Dexter alltså, inte min granne).

Även ute går det bättre när vi stannar och pratar med folk. Det kan bli ett par morranden, främst på män eller när det är mörkt, men vi fortsätter att träna varje gång vi går ut på detta och jag tror inte att det kommer att bli några som helst problem i framtiden.
Men jag har även införskaffat en munkorg som han ska få ha vid första längre besöken. Först och främst för att jag ska känna mig helt säker och lugn istället för att bli orolig o nervös, vilket smittar av på honom och gör mötet svårare än vad det behöver vara.

Oj, nu blev det mycket hund!! :P Men jag ska gottgöra det med att slänga in ett par foto istället ;)







Projektet jag påbörjade för drygt två veckor sedan går över förväntan och det är snart dags att ta steg nummer två. Men jag tar baby-steps för att inte förhasta mig och sabba allting.
Jag kan faktiskt känna en svag stolthet över mig själv vilket inte händer speciellt ofta.

Igår shoppade jag lite nya blommor till hemmet, samt en ny kruka och även en ny lampa på plats i köket. Gjorde riktigt gott, blir så mycket mysigare med lite grönt.
(och givetvis rosa i alla dess rormer :P)






Ny liten blomma, samt en lampa från mami o papi :)


Usnygg kruka som passar som en smäck i sovrummet :)


Dexter fick en namnbricka med mitt nummer o hans namn på baksidan. Kände att jag fick kompensera honom med en döskalle med tanke på allt rosa jag köpt till honom ;)

Kommentera inlägget här :