Jag saknar sand mellan tårna o att doppa fötterna i en pool i skuggan av ett apelsinträd!

publicerat i Allmänt;



Och dagen verkar att gå i samma tecken som igår :)
Benet hängde med lite bättre även denna morgonpromenad och jag vaknade relativt pigg, inte helt på topp but I'm getting there... :) Är i en period då jag med enkelhet sover 10-timmar per natt och det är helt otroligt för att vara jag.

Drömde att jag låg på stranden i Spanien med tårna nedgrävda i sanden i skuggan av ett träd. Längtar tills det är dags igen! Sitta i Annas trädgård vid poolkanten bland apelsinträd o vackra blommor. Och att promenera längs med kanalen med bara ben om kvällen. Och att besöka min absoluta favoritstad Palma där jag faktiskt lärt mig att hitta på gatorna. Det är som ett spa för själen.
Det får bli en trip till sommaren igen :)


Alcudia-2011

Men nu känns det i alla fall som om våren börjar sitt intåg på riktigt. Det luktade faktiskt lite vår ute, ni vet som fuktigt gräs i solsken.


På hundfronten går det bara frammåt varje dag! Att sätta upp grindar till kök o sovrum var verkligen en hit. Nu håller han sig lugn när vi får besök. Ett par morranden, sedan lägger han sig i regel o kikar genom gallret. Även ute går det bättre med vaktandet, är mestadels kvällar det kan bli ett morr här o där, men med ett bestämt "nej" tystnar han snabbt igen. Tror att han börjar känna sig mer trygg och säker, både med mig och med boendet.
I veckan ska vi försöka få tillgång till bil och åka ut i skogen för första gången :)

Någonting som är oerhört skönt är att han har så bra hundspråk och det är inget som helst problem att hälsa på andra hundar, tror att han går i hop med de flesta. Även katter verkar han tycka om vilket inte alltid är ömsesidigt. Det enda som igentligen behöver tränas "bort" är just vaktandet, annars är det bara att fortsätta träna in nya saker vilket han alltid är pigg på :) Just nu försöker vi nöta in "rulla runt" vilket inte är helt lätt, men det börjar arta sig :)



Mammas fina kille!! :P






Och slutligtvis en passande truddelutt inför kvällen... :P
Som btw kommer att bli awesome!! (som om den skulle kunna bli något annat liksom!)



Kommentera inlägget här :