Mystiska drömmar och drömtydning.

publicerat i Allmänt;
Fick lite panik när jag vaknade och insåg att jag inte var hemma.
Sen kom jag ganska snabbt på att det va morsan jag sov över hos eftersom jag inte kunde förmå kroppen att ta sig hemmåt när jag varit här o käkat igår kväll.

Fredagen var trevligt (såklart!) även om pilkastningssessionen lyste med sin frånvaro eftersom pilarna inte kommit med posten än.
Fast det gjorde ingenting, vi hade fullt upp med att ha trevligt och för en gångs skull tog jag mig i kragen o var hemma i hyffsad tid (dvs halv 4) o slapp vara en zombie dagen efter :)

Kan med glädje meddela att älskade vännen mår bra efter op, men har väldigt ont som väntat. Ska se om jag kan få komma o hälsa på henne ngn dag i veckan :)

Nattens drömmar var underligare än vanligt..
Blev kidnappad av en kvinna (so far so good.. ;P) i sjöjungfruform och bodde med sitt harem av andra sjöjungfrur och en säl (?) i något som liknade ett hus från "svampbob".
Saken var väl att hon skulle konvertera även mig till halvfisk, men det lyckades inte, båda benen och allt annat viktigt var kvar när jag vaknade ;)

Drömmer ofta om vatten, att jag är under ytan och vet att jag kan andas, men vågar ändå inte ta "första" andetaget så jag håller andan så länge jag kan och letar efter luftbubblor. Har även drömt den här drömmen i olika versioner. Var väldigt intresserad av drömtydning en tid av mitt liv o vet att vatten står för ens känsloliv bla.
Sökte på "Mermaid" o fick dethär:

"Love arising from the unconscious. The unconscious drive toward reproduction, or seduction toward reproduction. In some cases it can show your love of your image of someone rather than the reality of them as a human being."

Nu ska jag lalla runt här på mitt koffeinrus och försöka få städat undertiden och kanske få ner julstjärnan innan nästa jul?






Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Modern:

Drömmer så sällan....bara när jag är vaken....

Kommentera inlägget här :