Jag är min nya bästa vän.

publicerat i Allmänt;


Dagen började väl lagom trevligt med grym tandvärk, dåligt humör och en touch av illamående. Toppade detta med att betala räkningar och ringa runt till olika viktiga ställen som inte behagar svara på sina telefontider.
Sen fortsatte den dock till det bättre, med Nakenkorven i knät, fjärilarna fladdrandes i magen och en smak av cocos på läpparna.
Betydligt mer nöjd med tillvaron, och tandvärken försvann även den för en liten stund ;)

Fick besök av en gammal god vän igår, lite spontan myskväll med ett glas vin o mycket skratt. Att ha kvar vänner man faktiskt växte upp med är någonting att verkligen ta tillvara på.
Så mycket minnen som hinner slå rot på så få år.
Ibland slår det mig hur fort tiden går... Men jag gillar det!
Efter att ha stått o stampat på samma ställe i livet så länge känns det som om jag har styrka i min egen frihet att vara, säga och göra, precis det som jag faktiskt vill.
Jag håller väl i stort sett på att bli vän med mig själv igen, en uppgift som är den viktigaste just nu.
Och ja, jag kan nog säga att jag är min egen nya bästa vän :)







Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Modern:

Ja jag tror man behöver vara sin bästa vän men det är så svårt!!! ibland.

Kommentera inlägget här :