Måste vara alla hundägares skräck!

publicerat i Allmänt;
Igår hände någonting som måste vara alla hundägares största fasa.
Promenerade bort till Spara med Dexter o band honom utanför eftersom jag bara skulle in skitsnabbt. Skyndade mig ut till stolpen han satt i men det var något som fattades... Hunden!!
Har någon stulit honom? Var min första tanke.
Sedan tittade jag efter ordentligt och såg att kopplet var kvar runt stolpen, dock nu avtuggat, och då saknandes ett stycke hund i ena änden. Och där stog jag utan mobil och med paniken växande i magen.
Gick runt o frågade förbigående om de sett en hund lalla förbi, men icke. Sedan gick jag runt och ropade o letade efter honom, men beslöt mig för att springa hem o hämta mobilen för att ringa till mamma så att även hon kunde hjälpa mig leta.

När jag närmar mig huset tror jag knappt min ögon. Utanför porten sitter en mycket glad Dexter med viftande svans o en bit koppel dinglandes från halsbandet! :D
Hur fan gick det till?
Ja, det viktigaste var ju att han kom hem ♥

För övrigt är jag så himla nöjd med mitt val av hund och att vara hundägare är verkligen "jag". I framtiden kan jag tänka mig att även skaffa mig en kopis till Dexter, i ett mindre format.





Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av nova:

jäklar vilken panik man får =(

tur att han hitta hem <3

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Vad har du för koppel??

Eftersom han lätt kunde tugga sönder de?!

Kommentera inlägget här :